Aporta informació actualitzada sobre malbaratament a la cadena agroalimentària, valorització, quantificació del malbaratament i reutilització, entre altres
La Càtedra Universitat Politècnica de Catalunya (UPC)-Mercabarna per la lluita contra el malbaratament alimentari ha creat el primer fons bibliogràfic online d'Espanya dedicat a aquest tema.
‘5 al dia’ lluita contra l’obesitat infantil i promou les fruites i hortalisses entre els infants
Uns 3.000 infants d'una cinquantena d'escoles participants a la campanya per a una alimentació saludable, '5 al dia', han ocupat aquest matí el parc d'atraccions del Tibidabo. El motiu d'aquesta trobada ha estat celebrar els 20 anys d'aquesta campanya educativa, organitzada per Mercabarna i l'Associació Gremial d'Empresaris Majoristes de Fruites i Hortalisses de Barcelona i Província (AGEM).
Es vendran 6 milions de roses, un 43% més que l'any passat i guanyen pes els arranjaments amb verds ornamentals i materials sostenibles.
Fotògraf: Toni Bofill
Foto 1: (d'esquerra a dreta) Monserrat Ballarín; Jaume Collboni i Miquel Batlle davant les diferents varietats de roses que es comercialitzaran per Sant Jordi
Foto 2: Florista amb el carro carregat de roses a Mercabarna-flor, avui
Foto 3: Rosa de la varietat Explorer, una de les 3 més venudes per Sant Jordi
El Foodback és un projecte pioner de bio economia circular que té com a objectiu incrementar l'aprofitament de fruites i hortalisses no comercialitzables, però que són aptes per al consumhumà. El projecte, que és possible gràcies a la col·laboració i implicació 10 entitats i de les gairebé 600 empreses ubicades a Mercabarna, preténmultiplicar per 2,5 l'aprofitament alimentari a Mercabarna en 5 anys, passant de les 1.000-1.500 tones de productes recuperats actualment a les 3.000-4.000 tones. El Foodback és un dels llegats del projecte de Barcelona Capital Mundial de la Alimentació Sostenible, com d'altres de diferents que estan sent presentats durant 2022.
Correos ha presentat un segell que commemora els 50 anys del trasllat del Mercat Majorista de Fruites i Hortalisses de l'antic mercat del Born -al centre de la ciutat-, a la seva ubicació actual, Mercabarna, una efemèride important per garantir el proveïment de producte fresc als ciutadans de Barcelona i Catalunya.
El model agroalimentari ha de digitalitzar-se, escurçar els cicles de cultiu i comercialització i, sobretot, ha de rebre nous professionals ben formats que incorporin nous coneixements a la pràctica diària.
Mercabarna-flor ha presentat les tendències d’aquest Nadal a 2.000 floristes
Avui, diumenge, 14 de novembre, Mercabarna-flor ha presentat les últimes tendències en decoració per a aquest Nadal, davant d'uns 2.000 floristes i decoradors de tota Espanya, en la 37ena edició de les Mercademostracions.
Aquest matí, Mercabarna ha reunit 1.000 persones en una diada festiva per commemorar el 50è Aniversari del trasllat del Mercat Central del Fruites i Hortalisses de l'antic mercat del Born a Mercabarna, al 1971. L'acte, organitzat per Mercabarna i l'Associació d'Empresaris Majoristes de Fruites i Hortalisses de Barcelona i Província (AGEM), ha congregat majoristes, detallistes i treballadors del mercat que han participat acompanyats de les seves famílies.
Amb aquest acord, Mercabarna creix un 22% en superfície
Mercabarna i el Consorci de la Zona Franca de Barcelona han acordat les condicions per a la compra-venda de la parcel·la 22AL, de 173.194 m2 adjunta al mercat, amb què Mercabarna incrementarà un 22% la seva superfície.
Mercabarna, l'Associació d'Empresaris Majoristes de Fruites i Hortalisses de Barcelona i Província (AGEM) i el Port de Barcelona participaran junts, un any més, a Fruit Attraction, la fira hortofructícola més important d'Espanya i la segona d'Europa, que se celebra a Madrid, del 5 al 7 d'octubre. A més, tretze empreses majoristes del gran mercat dedicades a la importació i exportació de fruites i hortalisses tindran espai propi al certamen.