Innofood 2020

Mercabarna i Barcelona Activa van crear el programa Innofood, al 2018, per generar innovació i ocupació al sector alimentari. Aquesta ha estat la segona edició i una dotzena d'start-ups participants han rebut formació gerencial i sectorial juntament amb el desenvolupament d'habilitats emprenedores i una xarxa de contactes rellevants en el sector.

A través d'Innofood, es vol fer èmfasi en els paràmetres d'innovació, emprenedoria i sostenibilitat, al voltant del TechFood, aportant solucions innovadores als reptes actuals en alimentació, per donar resposta a un canvi d'hàbits i aprofitar l'acceleració tecnològica.


Projectes guanyadors

A més de les accions formatives i de networking, el programa ha inclòs la selecció dels tres millors projectes que han rebut una aportació econòmica de 12.000 €, 6.000 € i 3000 € respectivament, així com una estada durant sis mesos al Food Trade Center de Mercabarna. 

Primer premi: Voilà

Voilà, primer premi del programa Innofood, innovació en alimentació

Voilà, empresa fundada per Laura Gispert, ha estat guanyadora per portar a terme la fabricació i venda de coberts comestibles, fets de cereals. L'invent, que va néixer mentre estudiava a l'escola Elisava, suposa un producte bio des de totes les perspectives, incloent l'etiqueta de malbaratament zero.  A més, la creadora introdueix el concepte use&eat, que lluita directament contra els coberts de plàstic d'un sol ús, entre d'altres.

Segon premi: Let’s Cook

Let's Cook, segon premi del programa Innofood, innovació en alimentació

Let's Cook, de Nils Gustav Magnus Johansson, ha estat valorada pel seu web per subscripció que, de manera setmanal, envien als seus usuaris els ingredients per preparar el menjar. En aquest cas, es tracta d'una iniciativa ja en funcionament que ha experimentat un gran creixement durant l'any.

Tercer premi: Gastrocampo 

Gastrocampo, tercer premi del programa Innofood, innovació en alimentació

Gastrocampo, de Léa Blanchard i Sofia Furlotti, és un marketplace B2B innovador on restaurants, botigues i càterings poden comprar directament a petits i mitjans productors agroalimentaris, reduint els intermediaris i millorant les condicions pels productors.