Més de 4.000 persones participen a la Cursa Mercabarna

Octubre 2018

La pluja no aconsegueix aturar aquesta festa ciutadana que organitza des de fa quatre anys el polígon alimentari barceloní.

El diumenge 7 d'octubre Mercabarna va celebrar la quarta edició de la seva Cursa, que va convocar 2.045 runners i els seus acompanyants. El recorregut, el mateix dels dos darrers anys, va passar pel Mercat Central del Peix, per tres pavellons del Mercat Central de Fruites i Hortalisses −on hi havia algunes parades obertes per fer ambient− i per alguns carrers del recinte.

Una cursa solidària

Un dels trets distintius d'aquesta Cursa és el seu vessant solidari que, enguany, va anar lligat a la Fundació Esport Solidari Internacional. Aquesta entitat, que ajuda a nens i nenes en situació de vulnerabilitat a través de l'esport, organitzarà un campus esportiu-menjador per a 50 infants del barri de La Mina de Barcelona que se celebrarà durant les vacances escolars de Nadal. A més, el dia de la Cursa es va ubicar un punt de recollida de material esportiu per als usuaris d'aquesta Fundació.

Gran implicació dels patrocinadors

Una de les claus de l'èxit de la Cursa Mercabarna és l'esforç de la trentena de patrocinadors, que integren principalment empreses del recinte i associacions gremials majoristes i detallistes. Les principals aportacions han estat de producte fresc: 22.500 kg que s'han destinat a l'àpat solidari, les bosses del corredor, els punts d'avituallament, les activitats infantils i els obsequis dels guanyadors. D'altres, van fer contribucions econòmiques i van oferir serveis logístics.

Els infants, també protagonistes

A més de les ja clàssiques minicurses i proves atlètiques que organitzen el Club Atlètic Barcelonès, es van realitzar tallers vinculats a les campanyes infantils que impulsa Mercabarna juntament amb els gremis majoristes del recinte. Es tracta d'activitats lúdiques i didàctiques amb què es promou l'alimentació saludable, el coneixement dels productes del mar i el gust i cura per les flors i les plantes. També cal destacar el taller de cuina d'aprofitament i el de reconeixement de plantes aromàtiques, dues de les novetats d'aquest any, i que van ser tot un èxit.

Sortida de la 4a Cursa Mercabarna
Àpat solidari de la Cursa Mercabarna
Taller infantil de cuina d'aprofitament