La decoració nadalenca, protagonista de les Mercademostracions

Novembre 2017

Mercabarna-flor es va tornar a convertir en el centre de referència de l'art floral, amb l'assistència d'uns 2.000 professionals d'arreu de l'Estat.

El passat 12 de novembre va tenir lloc la 34ena edició de les Mercademostracions, el saló nacional de la moda floral que organitza Mercabarna-flor i l'Associació d'Empresaris Majoristes (AEM). Aquest any també hi va haver espai per a la commemoració del 50è aniversari de Mercabarna, amb la presència d'un animador que va passejar pel Mercat amb una original bicicleta engalanada per a l'ocasió i que durant el matí va demanar la participació dels assistents per construir entre tots un gran número 50. A més, es va instal·lar un fotomaton a la zona de planta del Mercat on totes les persones que s’hi van apropar es van poder endur una fotografia de record.

La jornada, que portava per títol "Flors i plantes com elements de disseny", va mostrar als prop de 2.000 floristes i decoradors assistents les últimes novetats en arranjaments de Nadal, quant a estils, materials i colors. Enguany es pren distància de la senzillesa que havia predominat fins ara, per abraçar propostes més riques en productes i ornaments, sense deixar enrere l'estil més rústic i romàntic.

Les escoles d'art floral, les grans protagonistes

Tradicionalment, les Mercademostracions són un lloc de trobada per a les escoles d'arreu de l'Estat que veuen en aquesta cita una oportunitat per donar a conèixer els seus treballs entre els professionals. En aquesta edició, les assistents van ser Deflorarts, Rosa Valls-formació, Escuela de Artesanos Florales, Escuela Andaluza de Arte Floral i Escola de Disseny Floral.

Aquesta darrera escola va ser també l'encarregada de la demostració de la tarda, amb la qual va voler fer un repàs als seus 35 anys d'història. Amb una espectacular posada en escena, professors, alumnes i amics de l’escola van elaborar treballs nadalencs d’estil clàssic, familiar, alternatiu, modern i tradicional que van captivar el públic assistent.

Concursos, conferències i d'altres activitats

Com cada any, els floristes també van poder demostrar la seva destresa participant al certamen "Dóna llum al Nadal", del qual el treball d'Oriol Bargalló en va resultar vencedor. D'altra banda, les empreses majoristes guanyadores del concurs d'arranjament d'arbres de Nadal van ser Flors Catalunya, Reigmat i Rillo.

A part de presenciar les creacions de les escoles, els professionals també van poder assistir a dues conferències sobre el sector floral, centrades en les potencialitats de la pàgina web per incrementar les vendes i l'optimització de la gestió del temps.

A més d'aquestes activitats enfocades a un públic especialitzat, n'hi va haver d'altres per al gran públic, com un taller infantil, una xocolatada i un dinar popular.

L'animador, passejant per Mercabarna-flor
El treball floral guanyador del concurs de floristes
Demostració de l'Escola de Disseny Floral