La campanya infantil "5 al dia" renova la seva imatge
Novembre 2017
Aquesta transformació gràfica pretén adaptar-se als nous gustos dels nenes i nenes de 9 i 10 anys que participen a la campanya.
"5 al dia" ha començat el curs escolar amb novetats importants: la modernització de la identitat gràfica i la renovació de la pàgina web, la unitat didàctica per treballar a l'escola i el quadern d'activitats en família. Aquest canvi coincideix amb la majoria d'edat de la campanya, que des de 1999 impulsa Mercabarna i el gremi de majoristes de fruites i hortalisses (AGEM) amb l'objectiu de fomentar els hàbits d'alimentació saludable i el consum diari d'un mínim de cinc racions entre fruites i hortalisses.
Per a l'ocasió s'han creat uns nous personatges basats en fruites i hortalisses reals que prenen vida gràcies a divertits complements. Tot i que els protagonistes de la campanya són un bròquil, una pastanaga, una maduixa, una pera i un pebrot, la intenció és que els nens i nenes puguin caracteritzar qualsevol fruita o hortalissa amb els adhesius que reben a la visita i que també es poden descarregar del web. Aquest exercici permet una major interacció dels infants amb els productes frescos que poden trobar a casa, al menjador de l'escola o al mercat i, a més, incentiva la imaginació i la creativitat dels més petits.
Pel que fa a la nova pàgina web, el portal també s'inspira en l'estil entremaliat i simpàtic dels nous personatges i recull dades d'interès per als centres educatius, les famílies i els infants. Entre altres, hi ha informació específica sobre els productes de temporada i les seves propietats, la piràmide dels aliments, les fotografies de les escoles visitants o activitats per fer a casa i a l'aula.