Els Gremis de Mercabarna presenten les tendències de consum de Nadal

Gener 2017

Els empresaris del sector hortofructícola i del peix i marisc van compartir un any més les previsions de venda de productes frescos per a les festes i van presentar menús saludables.

La gastronomia és una de les protagonistes indiscutibles del Nadal, dates en què la taula es converteix en el punt neuràlgic de les trobades de família, amics i companys de feina. Per això, el Gremi de Majoristes de Fruites i Hortalisses (AGEM) i el del Mercat Central del Peix (GMP) van donar a conèixer les principals tendències de consum per a aquestes dates, en la ja tradicional roda de premsa que se celebra a mitjans de desembre.

Més producte fresc a taula

En el marc de la campanya "Per Nadal, la bona cuina que et cuida", els majoristes van explicar que, previsiblement, la cistella de la compra d'aquest Nadal estaria una mica més plena, tant de productes clàssics −el llenguado, el rap, la pinya o el raïm−, com de novedosos −on destaquen els fruits vermells−. Pel que fa al volum de comercialització, els professionals van destacar la tendència positiva del consum, que ja es va començar a percebre en l'anterior campanya, i que les xifres han acabat confirmant en els dos sectors.

Plats saludables i deliciosos

Durant la trobada amb els mitjans de comunicació, l'Escola d'Hostaleria CETT-UB va elaborar un menú de Nadal per a adults i un altre per als més petits, apte per a totes les butxaques. Aquestes propostes gastronòmiques donaven noves idees per integrar els productes frescos, de temporada i de proximitat en els àpats festius, fent palès que menjar bé és compatible amb la salut i la sostenibilitat.

Tal i com ja es va fer en les darreres edicions de la campanya, aquestes receptes es van difondre a través de 40.000 targetons que, al llarg del mes de desembre, es van repartir entre els compradors de les parades de fruites i hortalisses dels mercats municipals i de les peixateries de Barcelona i província.

Els representants dels gremis, durant la roda de premsa
Peix i marisc, protagonistes del menú de Nadal
Els fruits vermells, una de les novetats de la campanya