Una nova varietat de tomàquet, primer premi ‘Mercabarna Innova’

Novembre 2016

El passat 8 de novembre es van lliurar els 'Mercabarna Innova', uns guardons creats al 2015 que volen incentivar i reconèixer les iniciatives innovadores de les empreses del recinte. A l’entrega de premis va assistir la presidenta i el director general de Mercabarna, Montserrat Ballarín i Josep Tejedo, i els membres del jurat, format per professionals de prestigi del sector agroalimentari, empresarial i universitari.

Els tres projectes guanyadors

D'entre els vuit projectes que es van presentar a la segona edició dels guardons, el primer premi, valorat en 6.000€, es va concedir al tomàquet Monterrosa de l'empresa Gavà Grup. Aquesta nova varietat es caracteritza pel seu sabor tradicionalment mediterrani −dolç amb final afruitat i sense acidesa− i per la seva bona conservació. El Monterrosa és fruit de la col·laboració entre Semillas Fitó, que ha desenvolupat la llavor −un encreuament entre el tomàquet denominació d'origen Pera de Girona i el Costoluto Genoveso d'Itàlia−, i Gavà Grup, que el cultiva, distribueix i exporta.

D'altra banda, la gamma de sucs de fruites i hortalisses de la companyia Talls i Més, 'The juice lovers', va guanyar el segon premi 'Mercabarna Innova', dotat amb 4.000€. Aquests sucs són singulars perquè s'adapten a les característiques i necessitats dels seus consumidors, des de la seva composició fins als punts de venda on es poden adquirir. N'hi ha per a infants (amb fruites dolces que amaguen el gust de les verdures), dones embarassades i lactants (rics en vitamines i minerals), esportistes (amb una alta aportació en magnesi i potassi) o sucs específics per als mesos d'estiu (diürètics, ideals per eliminar toxines o que ajuden a bronzejar-se).

Com a novetat d'aquesta edició, es va crear la categoria de productes ecològics, que va premiar amb 6.000€ la consolidació de la cooperativa agrícola Hortec. Pionera a Espanya en la producció i comercialització de productes ecològics, el jurat va voler reconèixer un projecte trencador, que ara fa 35 anys va apostar per un mercat minoritari que, amb el pas del temps, ha anat guanyant pes i valor entre els consumidors.

La presidenta de Mercabarna i els membres del jurat
Les empreses guanyadores amb el jurat, la presidenta i el director de Mercabarna
El tomàquet Monterrosa, primer premi 'Mercabarna Innova' 2016