25% d’energia verda per a la Unitat Alimentària

Juliol 2016

Mercabarna i l'Associació de Concessionaris de Mercabarna (Assocome), a través de la comissió d'energies, van participar el mes de març en una subhasta en línia per contractar de forma conjunta llum i gas. Aquesta iniciativa, que es va posar en marxa el 2013, té com a finalitat que les empreses subministradores ofereixin preus més competitius i, per tant, que les companyies del polígon alimentari puguin reduir despeses.

La principal novetat d'enguany és que el 25% de l'energia que rebrà Mercabarna i les empreses del recinte vinculades a aquest acord serà verda, és a dir, que durant la seva producció no es generaran emissions de CO2. De fet, aquesta era una de les condicions de la subhasta, en consonància amb les accions que s'impulsen a favor de la sostenibilitat i la preservació del medi ambient.

Des del vessant econòmic, l'oferta guanyadora suposa un estalvi en la tarifa del 12,3% respecte al preu vigent anterior, un percentatge molt superior en comparació amb els resultats de les subhastes del 2013 i 2014, que es van situar al 7,9% i el 0,22% respectivament.