Mercabarna-flor preveu la venda de 6 milions de roses per a Sant Jordi

Abril 2016

El 14 d'abril Mercabarna-flor va organitzar una trobada amb la premsa on es van presentar les previsions de vendes de roses i les tendències florals per a la Diada de Sant Jordi d'enguany.

L'acte va estar presidit pel regidor d'Ocupació, Empresa i Turisme de l'Ajuntament de Barcelona i president de Mercabarna, Agustí Colom; que va estar acompanyat pel president de l'Associació d'Empresaris Majoristes de Mercabarna-flor, Miquel Batlle; el president del Gremi de Floristes de Catalunya, Joan Guillem i el director general de Mercabarna, Josep Tejedo.

Segons les dades presentades, aquest any es preveu vendre 6 milions de roses, de les quals al voltant d'un terç seran comercialitzades per Mercabarna-flor. Malgrat que la festa cau en dissabte, Colom va explicar que el volum de vendes pot estabilitzar-se gràcies a què moltes empreses han fet encàrrecs a les floristeries per fer viure els seus treballadors "un petit Sant Jordi avançat". D'altra banda, firmes de restauració, hoteleria i oci també s'han sumat a la festa, i donaran roses i pètals de rosa als clients que els visitin dissabte.

Pel que fa als orígens de les roses, el 92% seran d'importació -amb el predomini de Colòmbia, Equador i, en tercer lloc, Holanda- i el 8%, nacional. Catalunya produeix el 4% de les roses que es comercialitzen, un volum que es consumeix en la seva totalitat per Sant Jordi.

Sobre les varietats de roses vermelles, se'n comercialitzaran un total de 30 diferents, tot i que les més venudes seran la Freedom (60%), la Red Naomi (10%) i la Gran Prix (5%). La novetat d’aquest any és la varietat Explorer, que es caracteritza pel seu color vermell fosc, un gran cap, una textura avellutada i una tija sense punxes.

D'esquerra a dreta, el director general de Mercabarna, Josep Tejedo; el president de l'Associació d'Empresaris Majoristes de Mercabarna-flor, Miquel Batlle; i el president de Mercabarna, Agustí Colom. Autor: A.Bofill
Les varietats de rosa presents a la roda de premsa. Autor: A.Bofill