Peix dels nostres mars: més a prop, més fresc

El peix de proximitat augmenta a Mercabarna en els darrers 10 anys / El consumidor només compra 10 espècies, la qual cosa és insostenible

Avui s'ha celebrat a Mercabarna la jornada 'Peix dels nostres mars: més a prop, més fresc', organitzada pel Clúster Alimentari de Barcelona, ​​el Clúster Acuiplus i Mercabarna, per commemorar el dia Mundial de l'Aqüicultura davant uns 60 professionals del sector de tot Espanya.

Segons ha explicat Josep Tejedo, director general de Mercabarna i President del Clúster Alimentari de Barcelona, ​​"l'objectiu d'aquest acte és promoure l'aqüicultura i el peix de proximitat com a aliments de consum sostenible, davant l'augment de la demanda social d'aquests anys".

I és que en els últims 10 anys (de 2014-2014), al Mercat Central del Peix de Mercabarna el peix comercialitzat originari de les costes espanyoles ha passat del 44% al 59%, mentre que el procedent dels països comunitaris ha baixat el 36% al 22% i el de tercers països ho ha fet del 20% al 19%. A més, segons ha afirmat Tejedo "el peix de cultiu ja suposa el 23% del total de peix fresc que es ven a Mercabarna, amb una clara tendència a l'alça des del 2011".