Les empreses majoristes de Mercabarna presenten les previsions de venda per a la campanya de Nadal
Desembre 2024
Durant l’acte amb la premsa, els cuiners Carme Ruscalleda i Raül Balam van proposar receptes amb productes en tendència.
Aquestes festes es preveuen vendre 100.000 tones d’aliments frescos. Aquesta dada de comercialització, molt similar a la de la campanya de 2023, es va donar a conèixer durant la tradicional de roda de premsa que els gremis majoristes de la Unitat Alimentària organitzen per Nadal.
En producte fresc, el Gremi de Majoristes del Peix (GMP) va destacar que els principals protagonistes seran el salmó, el llobarro i el calamar, mentre que en congelats, les gambes llagostineres i els escamarlans seran els "best-sellers" de les festes.
La pinya, la pinya prèmium, els fruits vermells i els cítrics regnaran pel que fa a les fruites, i les hortalisses de l'escudella, les carxofes i els tomàquets xerri posaran el contrapunt vegetal.
Entre les sorpreses, els menuts entren en els menús nadalencs com a nova tendència. La pularda tornarà a ser la gran protagonista pel que fa a les peces típiques de Nadal en aviram selecte.
En acabar l’acte, els xefs Carme Ruscalleda i Raül Balam van presentar platillos per a unes festes amb productes típics i tendència.