La Unitat Alimentària ret homenatge a l'empresari Joan Llonch

Juliol 2024

Unes 180 persones van assistir a l'acte, en què es va reconèixer el paper de Llonch en la història del recinte.

Mercabarna i les associacions empresarials del recinte van retre homenatge a Joan Llonch, empresari del sector hortofructíola i antic president de l’AGEM i l’Assocome. L’esdeveniment va consistir en un sopar temàtic d’estil late night televisiu que estava conduït per l’humorista Queco Novell i portava per títol “La transformació del tomàquet”.

Al voltant de 180 persones, entre empresaris i empresàries, representants institucionals, familiars i amistats es van donar cita per posar en relleu el paper de Llonch en la història de la Unitat Alimentària.

Destaca, per exemple, el canvi d’horari del Mercat Central de Fruits i Hortalisses, que l’any 1989 va passar a ser diürn, a diferència de la majoria de mercats majoristes del món, que continuen sent de matinada. Gràcies a la modificació de l’horari, moltes de les empreses van assegurar el relleu generacional i va motivar l’accés de més dones al mercat.

Moment de l'homenatge a Joan Llonch amb el president de l'AGEM i el director general de Mercabarna
Xerrada entre Novell i Llonch