L’Associació de la Pagesia de Mercabarna celebra el seu primer aniversari

Maig 2024

L'associació està formada per 19 pagesos/es i 9 cooperatives agràries que comercialitzen els seus productes a Mercabarna.

Un any després de la constitució de l'Associació de la Pagesia de Mercabarna (APAM), el col·lectiu ha celebrat la seva segona Assemblea General, on ha presentat als seus socis/es les principals línies d'acció de la jove entitat.
L'associació, actualment conformada per 19 pagesos/es i 9 cooperatives agràries que comercialitzen els seus productes a Mercabarna, uneix als projectes agraris professionals presents a la infraestructura de distribució agroalimentària de Zona Franca. L'associació es va crear amb l'objectiu d'articular la pagesia de Mercabarna, tenir una veu pròpia i millorar la viabilitat del sector, ha compartit els projectes en marxa amb la seva base social.
La Junta ha presentat la seva nova imatge així com les xarxes socials de l'associació. També es va presentar una marca pròpia per tal de facilitar la visibilitat i comercialització dels productes dels socis pagesos, que aviat es donarà a conèixer al públic. Jesús Pellicer, president de l'associació, assegura que «la nova marca comercial ens ajudarà a tenir major visibilitat, i que la gent pugui triar producte directe de pagès als diferents punts de venda en aquest moment en que s'ha posat de manifest la important tasca social de la pagesia al territori».
A més, s'ha fet públic el projecte d'adquisició de caixes des d'una perspectiva d'economia circular. «Estem treballant en vies per resoldre una necessitat de forma conjunta entre pagesia i cooperatives, i trobar oportunitats per millorar l'autonomia de l'associació», explica Montse Lozano, secretària d'APAM. Amb aquest projecte, es pretén «impulsar la creació d'infraestructures que necessitem per funcionar, com la de gestió d'envasos, amb un control més directe de la pagesia».