Nous beneficis fiscals per a les empreses col·laboradores amb el Foodback

Abril 2024

Les aportacions de fruites i hortalisses es consideren donacions en espècie a la Fundació Banc dels Aliments.

L'1 de gener va entrar en vigor la nova Llei de Mecenatge (Llei 49/2002, de 23 de desembre, de règim fiscal de les entitats sense afanys lucratius i dels incentius fiscals al mecenatge), que incorpora algunes millores i incentius pels donants particulars o empreses i que afectaran a les donacions realitzades a partir de l'1 de gener de 2024. En aquest punt, s’inclouen les aportacions de producte fresc que fan les empreses que col·laboren amb la Fundació Banc dels Aliments a través del Foodback, el Centre d’Aprofitament Alimentari de Mercabarna.

Beneficis fiscals

Les empreses tindran dret a una deducció de la quota íntegra de l’Impost de Societats. Es tracta d’una desgravació del 40% (abans 35%), que serà del 50% (abans 40%) si es fan donatius per import igual o superior a favor de la mateixa entitat durant 3 anys.

Per poder beneficiar-se de les deduccions és necessari que s’acrediti la donació realitzada per part de l'empresa donant i l'entitat beneficiària, en aquest cas la Fundació Banc dels Aliments.

Foodback, el Centre d'Aprofitament Alimentari