Ets a temps de prendre la decisió correcta

Juny 2023

S'impulsa una campanya per fomentar que les empreses portin els seus excedents al Foodback, el Centre d'Aprofitament Alimentari.

Amb l'arribada de la calor augmenten les pèrdues alimentàries, especialment de fruites i hortalisses. Coincidint amb l'entrada de l'estiu, Mercabarna ha posat en marxa una campanya informativa dirigida a les empreses hortofructícoles del Mercat i de la Zona d'Activitats Complementàries perquè portin els seus excedents al Foodback.

 "Ets a temps de prendre la decisió correcta" és l'eslògan d'aquesta iniciativa que es desplegarà els mesos de juny i juliol amb diverses accions. La finalitat és promoure que les empreses coneguin què és el Foodback i quins beneficis té dur-hi els aliments, tant des del vessant empresarial (gaudir de desgravacions fiscals per donacions) com social (aportar aliments per a menjadors socials i donar suport a la inserció laboral).

La campanya va donar el tret de sortida amb una enganxada de cartells de "Perduda" i "Es busca" per generar expectació i reforçar valors associats al Foodback com el dret a l'alimentació i l'acció social. Actualment, la campanya la protagonitzen treballadors i treballadores d'empreses del Mercat que aporten periòdicament fruites i hortalisses i que ens recorden que estem a temps d'aprofitar els aliments i d'aportar productes al Foodback.

  • Estigueu atents/es a les properes accions!

Un any del Foodback

El Foodback, el Centre d'Aprofitament Alimentari de Mercabarna, és un projecte de bioeconomia circular pioner en la gestió d'excedents als mercats majoristes d'Espanya. Us expliquem el seu funcionament a través del testimoni de les institucions implicades (Mercabarna, Banc dels Aliments i Formació i Treball), d’una de les empreses col·laboradores (Maleubre Cano) i d’una entitat (Menjador Solidari Gregal).

Noemí Alcocer, treballadora del mercat i una de les protagonistes de la campanya
Cartell d'"Es busca" al costat del Foodback