La sostenibilitat arriba a la restauració col·lectiva del sector hospitalari

Maig 2023

La jornada va aplegar 130 professionals d'empreses proveïdores, operadores i de centres sanitaris.

El Clúster Alimentari Mercabarna-Barcelona, amb la col·laboració de Restauración Colectiva, va organitzar una jornada el passat 25 de maig per analitzar de quina manera la sostenibilitat ha arribat als serveis d’alimentació hospitalària. Per compartir experiències i models de gestió, es van donar cita 130 professionals d’empreses proveïdores i operadores, així com de diversos centres sanitaris.

La primera part de la jornada va consistir en una taula rodona moderada per Pau López, director d'Alimentació Sostenible de Mercabarna, que portava per títol “Sostenibilitat 360º: del malbaratament a la descarbonització”. Hi van intervenir Miguel Ángel Herrera, subdirector de Gestió de l’Àrea de Serveis Generals de l’Hospital Universitari Puerta de Hierro; Glòria Cugat, subdirectora general de Transferència i Innovació Agroalimentària del Departament d'Acció Climàtica, Alimentació i Agenda Rural de la Generalitat de Catalunya; Jordi Company, sales director de Sodexo Healthcare Tatiana Pérez de Acha, directora de Fidelització i RSC de Serunion; i Denis Ugalde, fundador i CEO de Oreka.

La segona part es va dedicar a parlar sobre els “Models de gestió de compres hospitalàries”, moderada per Inés Navarro, consultora especialitzada en el segment sociosanitari i membre del Consell Assessor del Col·legi de Dietistes Nutricionistes de Catalunya - Codinucat. Hi van participar Jofre Balagué, consultor de Serveis Hotelers Hospitalaris; Fernando Ibeas, director de Compres de Boris 45; Carmina Esteban; responsable de cuina de l’Hospital Vall d'Hebron i Carlos García, responsable de Restauració de l’Hospital de Barcelona.

Taula rodona del malbaratament a la descarbonització
Taula rodona sobre models de gestió de compres hospitalàries