Mercabarna-flor preveu un Sant Jordi de 3 dies

Abril 2023

"Aquest Sant Jordi durarà 3 dies. Començarà divendres i agafarà el seu màxim esplendor diumenge, segons les previsions de Mercabarna-flor. Les comandes que estan rebent majoristes i floristes fan preveure un Sant Jordi multitudinari a Catalunya, amb uns 6.000.000 roses venudes, igual que l'any passat". Amb aquestes paraules la regidora de Comerç i Mercats de l'Ajuntament de Barcelona i presidenta de Mercabarna, Montserrat Ballarín, ha fet la previsió per al Sant Jordi d'enguany.
Els professionals de la flor estan rebent comandes també d'empreses que volen la rosa dijous per regalar als treballadors, ja que molts teletreballen els divendres. Així mateix, establiments d'hostaleria i comerços estan encarregant roses per engalanar establiments i obsequiar als clients.

Els temors del sector de la flor que la ciutadania marxi a passar el cap de setmana fora, en caure la Diada en un diumenge de primavera, s'han esvaït. Segons Ballarín, les previsions d'èxit d'aquesta Diada són conseqüència dels factors següents:
Floristes i llibreters poden posar paradetes al carrer del 21 al 23 per evitar les aglomeracions del dia de Sant Jordi

• L'ampliació de l'Illa Literària per a vianants durant la Diada
  • Les jornades de portes obertes de molts edificis emblemàtics el dia de Sant Jordi
  • La moda de regalar més d'una rosa arranjada, a una sola persona
  • La integració dels turistes a la Diada, amb roses engalanades amb embolcalls que fan referència a la ciutat de Barcelona

Segons el president de l'Associació de Majoristes de Mercabarna-flor, Miquel Batlle, "del total de roses venudes a Catalunya, Mercabarna-flor en comercialitzarà al voltant d'un terç, és a dir, uns 2 milions d'unitats. Sant Jordi és un dels esdeveniments més importants per al sector floral català, una diada en la qual es venen el 30% del total de les roses que es comercialitzen a Catalunya durant l'any".

Les novetats i tendències
Segons la directora de l'escola d'art floral de Mercabarna-flor, Rosa Valls, "les presentacions de tres roses són cada cop més demandades. La tendència de regalar una rosa als éssers estimats i més d'una, en una sola presentació, a la parella és cada cop més freqüent".
A més, explica Valls, les roses dels colors de la moda, alegres i cridaners: Fúcsies, carbasses, grogues fort, liles... són les preferides pels més joves amb capacitat adquisitiva, els de la anomenada Generació Z, per marcar la diferència.
Cada cop és menys freqüent l'ús de plàstics per embolcallar les roses. Se segueixen utilitzant per un tema de cost, ja que hi ha persones que les continuen demandant per aquest motiu. Però cada cop són més nombroses les roses arranjades amb més verds, elements secs, de fusta i altres materials naturals i reciclables.

Roda de premsa de Sant Jordi a Mercabarna-flor
La mestra floral Rosa Valls, durant l'explicació
Algunes de les roses exposades