S'impulsa una campanya per incloure educació nutricional a les aules

Juny 2022

Mercabarna dona suport a aquesta iniciativa que impulsa l'associació 5 al Día, Fruit Today Magazine i Grupo Cooperativo Cajamar. 

L’obesitat infantil i la mala alimentació de la població són realitats cada vegada més comunes. Per fer front a aquest problema de salut, s’ha posat en marxa la campanya “Es bueno para todos. Es bueno para ellos”, que demana incloure una assignatura sobre educació saludable i sostenible al sistema educatiu. Amb aquesta mesura, que lideren l’associació 5 al Día, Fruit Today Magazine i Grupo Cooperativo Cajamar, es vol promoure el consum d’un mínim de cinc racions diàrias entre fruites i hortalisses, així com la resta d’aliments bàsics en la quantitat, qualitat i freqüència recomanades.

Mercabarna se suma aquesta petició i continua la seva aposta per difondre els beneficis de l’alimentació saludable entre els escolars. Juntament amb els gremis majoristes, s’organitzen les campanyes educatives “5 al dia” i “Creix amb el peix”, que promouen, respectivament el consum de fruites i hortalisses i peix com a elements essencials en una dieta equilibrada i saludable.

L’obsesitat infantil, en xifres

Segons les dades publicades per la campanya, el 40,6% dels nens i nenes tenen excés de pes, el 23,3% pateixen sobrepès i el 71,3%, obesitat. A més, la prevalència de l’obesitat infantil i juvenil a Espanya (14,2%) és de les més altes d’Europa, només superada per Grècia (18%) i Itàlia (15,2%).

Campanya per una educació nutricional
Participants de "5 al dia" a Mercabarna