Mercabarna posa en marxa el Foodback, un centre pioner en aprofitament alimentari

Febrer 2022

Amb aquesta infraestructura es vol incrementar l'aprofitament de fruites i hortalisses no comercialitzables, però que són aptes per al consum humà.

L'1 de febrer va entrar en funcionament el Foodback, un centre pioner de bioeconomia circular i l'equipament clau del nou sistema de gestió de matèria orgànica de Mercabarna.

Es tracta d'un magatzem de 900 m2 situat al costat del Punt Verd, on es fa el triatge de les fruites i hortalisses excedentàries que aporten les empreses majoristes. Després d'aquest cribratge, el producte es distribueix a entitats socials de tot Catalunya.

Per a la gestió del Foodback s’han teixit aliances entre entitats socials, institucions i empreses. La Fundació Banc dels Aliments fa tasques de coordinació general de la instal·lació i organitza la distribució dels aliments triats, mentre que Formació i Treball és la responsable d'implementar la inserció sociolaboral de les persones en situació de vulnerabilitat que fan el triatge de les fruites i hortalisses.

També hi col·laboren Assocome (Associació d'Empreses de Mercabarna), Caritas, Creu Roja, el projecte Alimenta de l'Ajuntament de Barcelona, la Conselleria d'Acció Climàtica, Alimentació i Acció Rural de la Generalitat de Catalunya i la Fundació "la Caixa".

El Foodback, el centre d'aprofitament alimentari de Mercabarna
Signatura del conveni per a la gestió del Foodback