Les empreses de Mercabarna han aportat més de 780.000 kg de productes frescos a entitats socials

Juliol 2020

Les donacions d'aliments creixen un 50% respecte el 2019.

Mercabarna i les empreses del recinte han lliurat 787.101 kg d'aliments el Banc dels Aliments i a la Creu Roja. Aquesta xifra, que correspon al període comprès entre l'inici del confinament fins a l'actualitat, suposa un augment del 50% respecte l'any anterior, quan les donacions van ser de 523.038 kg.

La col·laboració de la Unitat Alimentària intenta donar resposta a la demanda de les entitats socials, que ens els darrers mesos han incrementat el nombre de persones ateses en situació de vulnerabilitat.

Donacions al Banc dels Aliments

Des de la declaració de l'estat d'alarma, les empreses de la Unitat Alimentària han lliurat 687.101 kg de fruites i hortalisses al Banc dels Aliments. Aquesta fundació, que disposa d'un magatzem a l'interior del recinte des de 2002, rep diàriament entitats socials que recullen producte per distribuir entre les persones usuàries.

Donacions a la Creu Roja

Davant d'aquesta situació d'emergència sanitària i social, Mercabarna i l'empresa tecnològica T-Systems (filial del grup Deutsche Telecom) van crear l'app T-Mercabarna Solidària. L'objectiu de l'aplicació és complementar i descongestionar el Banc dels Aliments del recinte, que durant aquests mesos ha vist incrementada la seva activitat, i agilitzar la distribució de producte.

Des del 14 d'abril, data de llançament de l'app, s'han repartit uns 100.000 kg de producte fresc a la Creu Roja. Set empreses del recinte −sis majoristes i una de logística− han col·laborat de forma desinteressada amb aquesta iniciativa.

Voluntari al Banc dels Aliments