Mercabarna se suma a la iniciativa "Cistella contra la COVID19"

Abril 2020

Gràcies a aquest projecte, s’estan repartint lots de productes alimentaris per minimitzar que persones en risc hagin de sortir a fer la compra.

La setmana passada es va es posar en marxa la iniciativa "Cistella contra la COVID19", a través de la qual es distribuiran a Barcelona 20.000 lots amb productes alimentaris a persones majors de 70 anys de la ciutat, malalts crònics i persones confinades que estiguin afectades per COVID19. La iniciativa prioritza les persones que no disposen de xarxa familiar o veïnal que els pugui fer la compra.

Aquests lots contenen fruita i hortalissa fresca, local i de temporada procedent de Mercabarna, que ha canalitzat la donació de productes per part d'empreses majoristes i cooperatives ubicades al recinte. També hi ha altres productes com pasta seca, arròs, salsa de tomàquet, brou, paté, galetes, crema de cacau, fruïts secs, suc de fruites, llet, beguda vegetal i iogurts.

Així mateix, s'inclouen recomanacions sanitàries, informació sobre els serveis municipals enfront la crisi de la COVID-19 i informació de serveis de venda i repartiment d'alimentació a domicili que poden trobar al seu barri.

Aquesta acció està coordinada per l'Ajuntament de Barcelona, el Departament de Salut de la Generalitat de Catalunya i l'empresa Linesport. Una vintena d'empreses i entitats, que han aportat productes alimentaris i han ofert serveis logístics, s'hi han implicat de forma desinteressada.

Voluntaris preparant els lots de productes alimentaris
A més d'aliments, s'inclouen recomanacions sanitàries i informació de servei sobre la COVID19 a Barcelona