PLA DE CONTINGÈNCIA MERCABARNA - Mesures preventives COVID-19

17 de març de 2020

En primer lloc volem agrair l'esforç que totes les empreses de Mercabarna esteu fent per seguir garantint el proveïment d'aliments frescos als ciutadans.

El nostre agraïment és en especial per a les persones que hi ha davant i darrera d'aquestes empreses, els treballadors que, amb el seu compromís i la seva responsabilitat, estan fent possible que Mercabarna no s'aturi i pugui donar resposta a les necessitats bàsiques de la població, en aquestes circumstàncies actuals tan extraordinàries.

Una vegada més, Mercabarna està demostrant ser un mercat únic, una gran família!

A continuació, detallem les noves informacions i mesures aplicades.

Mesures de neteja i higiene:

• S'ha intensificat en un 50% la neteja i desinfecció completa de tots els espais comuns (lavabos dels Mercats, ascensors, passadissos pavellons, parets...).
  • S'ha incrementat la freqüència de reomplir les saboneres dels lavabos dels Mercats.
  • S'ha contractat el servei de 2 màquines específiques per a la descontaminació, en cas que fos necessari, de zones afectades per algun cas d'infecció.
  • Molts treballadors de les vostres empreses ens estan demanant a Mercabarna SA que proveïm de mascaretes i guants. Com bé sabeu aquesta no és una responsabilitat nostra sinó de cadascuna de les 700 empreses. No obstant això, Mercabarna ja ha sol·licitat a diferents autoritats poder disposar del màxim nombre d'aquests preventius per la Unitat Alimentària però no arriben donat que les existències estan exhaurides i els efectius que hi ha estan a disposició dels hospitals, segons el govern central.

Mesures de coordinació:

• És necessari que quan ens comuniqueu algun cas de positiu dins les vostres empreses, ens heu d'enviar també un email a buera(ELIMINAR)@mercabarna.cat amb el protocol que heu seguit d'aïllament del treballador i dels seus contactes, segons les recomanacions del 061, per tal de garantir que podeu obrir la parada.

Mesures d'ajuts:

Recomanacions de treball de les plantilles:

• Recomaneu als vostres treballadors que no facin ús de cotxe compartit.
  • Indiqueu també als xofers dels camions que venen a descarregar, que no sobrepassin el moll.

Telèfons de contacte per emergències, dubtes o comunicació d'algun contagi: 93556 3220 (Centre de Control) o 61059 6951 (responsable de torn)