PLA DE CONTINGÈNCIA MERCABARNA - Mesures preventives COVID-19

16 de març 2020

En el marc de les mesures urgents adoptades per prevenir i contenir la propagació del COVID-19, i seguint les directrius que ens estan fent arribar de manera contínua els diferents governs i autoritats sanitàries, les actuacions dutes a terme per Mercabarna i les recomanacions a les empreses operadores del recinte són les següents.

Mesures pel que fa als serveis:

• Queden anul·lats els serveis presencials d'atenció a l'usuari i s'oferirà només el servei d'atenció via correu electrònic. Això afecta als serveis d'Administració, Comercial, Secretaria Serveis Generals 5ª planta, Infraestructures i la Direcció dels Mercats Central. Només quedarà el servei presencial del Centre de Control del vestíbul del Centre Directiu.
  • El nou horari del Punt Verd, de serveis mínims, serà de 7:00h a 15:00h.
  • Mercabarna-flor romandrà tancada a la venda al públic. Només funcionarà el servei de venda online de les empreses i es permetrà la recollida de gènere ja encarregat i comprat per aquesta setmana a l'exterior del Mercat  (davant porxo).
  • L'Escorxador mantindrà el seu horari habitual però adaptarà el volum de matança en funció de la seva capacitat diària.
  • El Banc dels Aliments funcionarà de dimarts a divendres de 8:00h a 12:00h, per rebre el gènere dels majoristes i atendre les entitats socials que ho necessiten.
  • Segons el decret del govern espanyol, és obligatori el tancament al públic dels bars i restaurants de tota la Unitat Alimentària podent només prestar el servei de lliurament a domicili.
  • Han quedat anul·lades o ajornades totes les activitats de/a Mercabarna (visites, celebracions, campanyes infantils, cursos de formació...), per evitar concentració i contacte entre persones.

Mesures de seguretat, mobilitat i accés al recinte:

• Mercabarna, com a infraestructura crítica de proveïment d'aliments que és, romandrà oberta i l'accés estarà garantit.
  • Queda temporalment tancat l'accés amb vehicle pel Carrer K mentre que es mantenen oberts els altres dos accessos (Prat i Zona Franca davant Nissan).
  • Un equip de vigilants de seguretat de Prosegur, col·locats davant les vies d'accés, demanaran identificació a tot vehicle i vianant. La identificació consistirà en mostrar la targeta d'abonament o de prepagament. Aquells vehicles que no disposin d'identificació, se'ls preguntarà per quina empresa treballen o a quina empresa/es venen a proveir/comprar.
  • Es mantindrà oberta la sortida per vehicles del carrer F.
  • Es controlarà l'accés de tots els vianants procedents del metro. Se sol·licitarà un escrit segellat per l'empresa per la qual treballen dient que aquella persona treballa per ells.
  • Cal recordar que els transports públics redueixen a serveis mínims d'entre el 40 i el 60%.
  • Comptarem amb reforç de Mossos d'Esquadra i de Guàrdia Urbana sempre que sigui necessari.

Mesures de neteja i higiene:

• S'ha intensificat des de fa dies la neteja i desinfecció completa de tots els espais comuns (lavabos, ascensors, passadissos...).
  • S'estan col·locant dispensadors de líquid desinfectant en tots els accessos tant d'oficines pròpies com d'edificis propietat de Mercabarna (entrada pavellons dels mercats centrals, polivalent, etc.).
  • S'han col·locat cartells per tota la Unitat Alimentària recordant les recomanacions d'higiene individual emeses per les autoritats sanitàries (especialment, l'acció de rentar-se mans, mantenir distància mínima entre persones d'entre 1 i 2 metres, etc.).

Mesures de coordinació:

• Operativament, cada dia a les 9:00h es mantindrà una reunió de coordinació entre la Direcció de Mercabarna i els representants dels operadors, per tal d'actualitzar les informacions en funció de l'evolució de la pandèmia.
  • Cada cop que hi hagi alguna novetat a comunicar a les empreses, us enviarem un Comunicat titulat INFO MERCABARNA COVID19.
  • Quan a dins d'una empresa ubicada a Mercabarna es detecti un cas, l'empresa ho ha de comunicar immediatament al servei de seguretat de Mercabarna, a un telèfon habilitat per aquest tema: 93556 3220 (Centre de Control) o 61059 6951 (responsable de torn).

Recomanacions de treball de les plantilles:

• Us recomanem dividir al màxim els vostres equips de treball, sense contacte entre ells, per preservar l'activitat en cas d'algun contagi.
  • Us recomanem, tot i que entenem la dificultat que comporta donat que es tracta d'un mercat, que el major nombre de treballadors de les empreses facin teletreball.

Telèfons de contacte per emergències, dubtes o comunicació d'algun contagi: 93556 3220 (Centre de Control) o 61059 6951 (responsable de torn)