Es publica un estudi sobre els hàbits de compra de peix
Octubre 2019
Mercabarna encarrega un informe per conèixer com és el consumidor i adaptar els serveis del mercat majorista a les necessitats dels seus clients.
L'informe "Indicadors de compra i consum de productes del mar", que ha realitzat AECOC Shopperview per a Mercabarna, analitza els hàbits de compra de peix. L'objectiu és "analitzar les motivacions dels consumidors a l'hora de comprar peix i així adaptar millor els serveis del mercat majorista a les necessitats del canal detallista i contribuir al creixement de la comercialització ", explica Josep Tejedo, director general de Mercabarna.
Tot i que la peixateria tradicional continua sent el canal de compra més ben valorat, el 65% dels usuaris compren al supermercat, una realitat que s'ha accelerat en els darrers tres anys. Això es deu al ritme de vida dels consumidors, que prefereixen aquests centres per la conveniència de realitzar totes les seves compres al mateix establiment (52%), pel preu (35%), per la proximitat respecte a les llars (32%) i per l'amplitud d'horaris (28%). Segons l'estudi, el 32% dels enquestats continua anant a les peixateries a peu de carrer i als mercats municipals, mentre que només el 3% restant compra peix per Internet.
Característiques del consum
L'estudi també indica que el 63% enquestats mengen productes del mar 2,4 cops per setmana i que el compren majoritàriament fresc. Tot i que el 22% dels enquestats assegura que n'ha augmentat el consum −principalment de salmó, lluç i bacallà−, un 19% afirma que ha reduït la seva ingesta a causa del preu o per evitar la seva preparació a casa.
Pel que fa a l'evolució del sector, es preveu el creixement de la comercialització de productes preparats i llestos per al seu consum. Una mostra d'això és el sushi, que segons el 45% dels enquestats, el menja a casa com a mínim un cop al mes (el 44% el compra al supermercat, el 38% a l'hipermercat, el 31% de delivery o take away i el 10% a botigues de barri).