Assistència rècord a la Cursa Mercabarna amb més de 5.000 participants

Octubre 2019

Les empreses majoristes de Mercabarna han donat uns 25.500 kg d'aliments frescos per a les bosses dels corredors, els avituallaments i l'àpat popular.

Mercabarna ha tornat a obrir les seves portes als ciutadans per celebrar la 5a edició de la Cursa popular i solidària, que té com a objectiu donar a conèixer un dels mercats majoristes més grans i importants d'Europa. Enguany, aquesta festa ha reunit més de 5.000 persones, mil més que l'any passat, entre corredors i acompanyants.

Segons Josep Tejedo, director general de Mercabarna, "en 5 anys hem duplicat els participants, fet que demostra la sensibilitat dels barcelonins per l'esport i l'alimentació saludable". Josep Tejedo ha explicat també que "vam començar amb aquesta Cursa per donar a conèixer Mercabarna als ciutadans i, amb el temps, s'ha convertit en una festa referent de la salut i l'esport de Barcelona".

Córrer per dins dels mercats majoristes de fruites i peix

A la Cursa, que ha començat a les 11h del matí, hi han participat un total de 2.500 corredors, 500 més que l'any passat. 1.472 persones ho han fet en la distància de 5 km i 1.028 persones, en la de 10 km. Els corredors han estrenat un nou recorregut que travessa els Mercats Centrals de Fruites i Hortalisses, el del Peix i altres instal·lacions d'aquesta gran ciutat alimentària.

Més tallers d'alimentació saludable en coincidir amb els 20 anys de 5 al dia

La Cursa Mercabarna s'ha convertit en una de les jornades referents a Barcelona per promoure l'alimentació saludable i l'esport. Aquest any, a més, en coincidir amb el 20è aniversari del programa educatiu '5 al dia' que porten a terme Mercabarna i l'Associació Gremial d'Empresaris Majoristes de Fruites i Hortalisses de Barcelona i Província (AGEM) entre els escolars catalans, s'han dut a terme moltes més activitats i jocs per incentivar el consum de fruites i hortalisses.
També han estat presents les campanyes infantils “Creix amb el peix” i “Flors i plantes, cada dia!”, a través de tallers que promovien el consum de productes del mar i donaven a conèixer els beneficis per a la salut de les flors i les plantes.

La festa també ha tingut activitats esportives per a nens i joves, entre les que ha destacat una cursa infantil per franges d'edat, en què hi han participat més de 500 infants, entre els 5 i els 15 anys.

25.500 Kg d'aliments frescos consumits, donats pels majoristes de Mercabarna

Com cada any, les empreses i associacions empresarials Assocome (Associació de Concessionaris i Empreses de Mercabarna), AGEM (Associació Gremial d'Empresaris Majoristes de Fruites i Hortalisses de Barcelona i Província), GMP (Gremi de Majoristes del Peix de Mercabarna) i AEM (Associació Gremial d'Empresaris de Mercabarna-flor) que operen al recinte de Mercabarna s'han bolcat de ple en aquesta festa, aportant desinteressadament els productes frescos per a la bossa del corredor i l'àpat, així com organitzant tallers i activitats per promoure una alimentació saludable. S'han emprat uns 25.500 Kg de producte fresc, 5.000 kg més que l'any passat: 17.000 kg per a les bosses dels esportistes; 5.000 kg per a l'àpat solidari composat per 20.000 sardines, 5.000 botifarres i 6.000 peces de fruita; així com 3.500 kg per a les activitats infantils i els tallers que s'han dut a terme durant tota la jornada.

Nutrició sense fronteres, causa solidària de la Cursa

Cada any, els diners recollits per l'àpat popular, les donacions voluntàries dels inscrits i l'aportació de l'Obra Social La Caixa (aporta la mateixa quantitat de diners que es recullen a la festa) es dediquen a una entitat o projecte social diferent. Enguany, els prop de 6.000 € recollits seran per a l'ONG Nutrició sense fronteres, entitat que promou "BCN comparteix el menjar", un projecte d'aprofitament de recursos alimentaris amb l'objectiu de defensar el dret universal d'alimentació dels ciutadans de Barcelona que estan en situació de pobresa.

Sortida de la 5a Cursa Mercabarna
Corredors al Mercat Central de Fruites i Hortalisses de Mercabarna
Corredors pels carrers del recinte