Lluitar contra el malbaratament alimentari té premi

Setembre 2019

El 15 d'octubre és la data límit per participar als guardons Mercabarna-Paco Muñoz, que premiaran amb 5.000€ els millors projectes.

Mercabarna reconeix els esforços de les empreses de producció i distribució alimentària que impulsen l'aprofitament alimentari a través de la convocatòria dels premis Paco Muñoz. Aquests guardons consten de quatre categories adreçades a productors, majoristes, detallistes i aliances entre entitats socials i empreses, que tenen temps fins el 15 d'octubre per presentar la seva candidatura. Els projectes que guanyin en cada categoria obtindran un premi de 5.000€.

Homenatge a un referent

Aquests premis tenen el nom de Paco Muñoz, que va ser una figura clau en la lluita contra el malbaratament alimentari a Catalunya, tant per la seva trajectòria professional a la Universitat Autònoma de Barcelona com des de la Plataforma Aprofitem els Aliments (PAA). A més, Muñoz i el seu equip de la PAA van estar vinculats estretament amb Mercabarna, ja que van ser els encarregats de realitzar un estudi per maximitzar l'aprofitament alimentari al recinte.