Mercabarna publica la Memòria de Sostenibilitat 2018

Maig 2019

L'anuari d'aquest any inclou els dibuixos i retrats de la Inès Lorenceau, guanyadora de la Marató d'Il·lustració que es va celebrar a Mercabarna el 5 de març.

Continua el compromís de Mercabarna per aprofundir en el seu vessant més social. Per això, ha editat per segon any la Memòria de Sostenibilitat, un informe que analitza l'impacte de l'activitat del polígon alimentari en el seu entorn econòmic, social i ambiental. Gràcies a aquest anuari, la Unitat Alimentària barcelonina se situa com el primer mercat majorista de l'Estat espanyol que aposta per aquest tipus d'informe.

Per elaborar la memòria, s'han seguit els indicadors que estableix la Global Reporting Initiative (GRI), la institució de referència en matèria d'informes de sostenibilitat avalada per l'Organització de les Nacions Unides (ONU). El resultat és un exercici de transparència que detalla els objectius estratègics de Mercabarna, les accions que es duen a terme i els reptes que es presenten, que estan alineats amb els Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) de l'Agenda 2030 de l'ONU.

A més, en aquesta memòria s'inclouen les dades econòmiques de l'empresa i les de comercialització dels diferents sectors d'activitat del recinte. En aquest sentit, destaquen els rècords assolits durant l'exercici tant en beneficis de la societat com en els volums d'aliments comercialitzats, que ja superen els 2,2 milions de tones de productes. En concret, ressalta el volum de vendes del sector hortofructícola de Mercabarna durant el 2018, que el situa com el primer d'Europa.

L'informe també detalla les fites més importants de l'any, com l'organització de la conferència de la Unió Mundial de Mercats, la col·locació de la primera pedra del Biomarket o la inauguració de l'Aula del Fresc on s'imparteixen els cursos dels Serveis de Formació, entre altres.

Una memòria il·lustrada

La Memòria de Sostenibilitat d'enguany també destaca per la presència de dibuixos, que són obra d'Inès Lorenceau, guanyadora de la Marató d'Il·lustració organitzada amb la col·laboració del Centre Universitari de Disseny i Art de Barcelona-EINA. Aquest esdeveniment, que va tenir lloc el 5 de març, es va plantejar com un concurs adreçat a l'alumnat de quart de Disseny Gràfic en el qual havien de fer setze retrats de la Unitat Alimentària, la seva activitat, la gent, els productes frescos... El jurat va fer una menció especial a les il·lustracions de les estudiants Nastia Casteleiro i Berta Rovira.

Aquestes il·lustracions, que tenen format desplegable, contenen al seu interior l'explicació de les activitats i iniciatives desenvolupades al llarg de l'exercici, que posicionen Mercabarna com una empresa ètica, professional, segura, dialogant, competitiva, referent, innovadora, compromesa, propera, verda i responsable.

Portada de la memòria de sostenibilitat de Mercabarna
Participants a la Marató d'Il·lustració d'EINA