Per Sant Jordi es fregaran els 7 milions de roses venudes

Abril 2019

La venda de roses per a la Diada de Sant Jordi d'enguany ve marcada per la proximitat de data amb Setmana Santa, fet que comportarà que les vendes es concentrin i s'accelerin de forma significativa a mida que s'acosti el 23 d'abril, especialment els dies 21 i 22. Això és degut, principalment, a que els sectors com la restauració, associacions, estudiants i empreses que ofereixen la rosa als seus treballadors o clients com a obsequi, aquest any tenen major dificultat per organitzar-se de cara a Sant Jordi amb la Setmana Santa a l'horitzó.

Amb les comandes que aquests col·lectius facin a última hora, enguany s'estima que les vendes freguin els 7 milions de roses, xifra lleugerament inferior (-5%) a la de l'any passat quan es van superar els 7 milions d'unitats venudes. Per Sant Jordi, el preu de venda de roses a les floristeries i a les parades romandrà a nivells similars al 2018, partint dels 4€, depenent de la qualitat de la rosa, la llargada de la seva tija o la seva presentació.

Mercabarna-flor té previst comercialitzar un terç del total de roses venudes a Catalunya, és a dir, uns 2,3 milions d'unitats. Tot i ser Setmana Santa, Mercabarna-flor obrirà cada dia, i amb horaris especials, entre el 18 i el 23 d'abril. Sant Jordi és un dels esdeveniments més importants per al sector floral català, una diada en la qual es venen el 30% del total de les roses que es comercialitzen a Catalunya durant l'any.

D'esquerra a dreta, Miquel Batlle, president d'AEM; Agustí Colom, president de Mercabarna i J. Tejedo, director general de Mercabarna
Una alumna del curs de floristeria