Mercabarna rep el premi Barcelona a l’Empresa Innovadora en Conciliació i Temps

Març 2019

El guardó reconeix la implementació de la jornada intensiva al matí tot l'any pel col·lectiu majoritari amb flexibilitat d'entrada i sortida.

Mercabarna ha rebut el premi Barcelona a l'Empresa Innovadora en Conciliació i Temps en la categoria d'empresa de 51 a 250 persones treballadores. I ho ha fet en el marc de la jornada "Avancem cap a una organització del temps de treball més saludable, igualitària i eficient", que organitza el Pacte del Temps de Barcelona i la Xarxa d'empreses NUST.

El motiu del guardó ha estat la implementació de la jornada intensiva al matí tot l'any pel col·lectiu majoritari amb flexibilitat d'entrada i sortida i mantenint les 37.39h de mitjana setmanal. A més, s’ha valorat la trajectòria de l'empresa, que preocupada per l'accés de la dona al mercat de treball i el relleu generacional va passar l'horari del Mercat Central de Fruites i Hortalisses de la nit al dia, amb la col·laboració del gremi de majoristes. A més de Mercabarna, els premis han guardonat CT Ingenieros de Catalunya, Blueknow, MOST Enginyers i Unió de Mútues per implantar polítiques que permeten la conciliació laboral i familiar.

El programa de la jornada es va completar amb una conferència a càrrec de María Ángeles Durán, Doctora en Ciències Polítiques i primera dona guardonada amb el Premi Nacional de Sociologia i Ciència Política 2018 i un diàleg sobre l'impacte de les mesures d'organització del temps a les empreses.

Entrega del premi al director general de Mercabarna, Josep Tejedo.
Foto de família de les empreses guardonades