Entrevista a Kopgavà Service Trade, tercer premi Mercabarna Innova

Gener 2019

Parlem amb Ramon Llonch, gerent de Kopgavà Service Trade, empresa que ha desenvolupat un projecte per reduir els plàstics dels envasos. Gràcies a això, ha obtingut el tercer premi Mercabarna Innova.

• Plantegeu un nou sistema d'envasat per a les herbes del brou.

Sí, tot parteix d'una necessitat dels nostres clients, que ens van traslladar la inquietud de reduir el plàstic dels envasos. El projecte s'implementarà al llarg de 15 mesos i es faran canvis visibles mensualment. Primer, hem començat per treballar amb varietats d'hortalisses que, per la seva mida, encaixen a les safates sense necessitat de manipular-les en excés. Això redueix els residus i minimitza el malbaratament de productes. Des del punt de vista mecànic, s'ha posat en funcionament una màquina que dosifica els productes per safata, de manera que l'operari només ha d'acabar de col·locar els aliments.

• I quan canviareu el material dels envasos?

Serà en una segona fase, on eliminarem les safates de plàstic d'un número considerable de referències de venda, que representa el 70% del total de plàstic que utilitza l'empresa. I, finalment, en un any substituirem la làmina de plàstic per un material 100% biodegradable i compostable.

• Què és per a vosaltres la innovació?

És molt divertida i engrescadora! Els premis Mercabarna Innova generen rivalitat entre les empreses, perquè la seva evolució es fa pública i queda palesa. Llàstima que aquests guardons s'entreguin cada dos anys!

Ramon Llonch, el dia de l'entrega de premis
Les safates d'herbes de brou, amb el nou sistema d'envasat