Entrevista a Buresinnova, primer premi Mercabarna Innova

Gener 2019

Parlem amb Sílvia Burés, gerent de Buresinnova, empresa que ha desenvolupat un sistema per depurar l'aigua de forma sostenible. Gràcies a aquest projecte, ha obtingut el primer premi Mercabarna Innova.

• D'on neix el vostre projecte?

Normalment, pensem que la jardineria i els cultius a petita escala o horts urbans no tenen impacte sobre el medi ambient, però no és així. L'aigua que fem servir per regar arrossega nutrients, que acaben passant al drenatge i contaminen les capes freàtiques. Amb el projecte Cleanleach, que hem desenvolupat juntament amb l'IRTA (Institut de Recerca Tecnoalimentària de Catalunya) proposem un sistema de depuració de les aigües que provenen de la jardineria.

• Com funciona aquest sistema?

Consisteix en un filtre de sorra que es col·loca sota els cultius o les plantes dels jardins i reté les partícules gruixudes que passen a través de la terra. Després es fa passar per una llacuna on hi ha plantes aquàtiques o que viuen amb molta humitat que depuren l'aigua i eliminen els nitrats i fosfats, que són els elements químics més contaminants.

• Què opines dels premis Mercabarna Innova?

Mercabarna és com una ciutat dins d'una altra ciutat, on trobem moltes empreses de diferents àmbits que es complementen. Moltes vegades es pensa que no innoven, que fan el de sempre, i no és veritat. Participant en aquests guardons, hem vist que hi ha moltes empreses que han aportat millores considerables.

Sílvia Burés, el dia de l'entrega dels premis
Maqueta del sistema de depuració d'aigües