Els Gremis Majoristes de Mercabarna presenten les tendències de consum de Nadal

Desembre 2018

Els empresaris de fruites i hortalisses i de peix i marisc de Mercabarna preveuen una campanya de Nadal estable.

El 19 de desembre ha tingut lloc la tradicional roda de premsa dels gremis majoristes de Mercabarna, en què es donen a conèixer les previsions de venda de productes frescos per aquestes festes. En el cas del Mercat Central del Peix, s'espera que es distribueixin 6.100 tones de producte, mentre que des del Mercat Central de Fruites i Hortalisses el volum de comercialització se situarà per sobre de les 83.000 tones.

Els productes més destacats

Pel que fa al peix i marisc, predominen les ostres, el rap, l'orada, el llobarro salvatge, el llamàntol i el bou de mar, entre altres. Quant a les fruites i hortalisses destaquen els productes de temporada, que cada cop són més valorats pels consumidors, i els gourmet. Els més rellevants són les pinyes, el raïm, els fruits vermells i, com a novetat, els tomàquets cherry de diferents varietats, els brots i les flors comestibles, la patata violeta i la bufet.

Tal i com ja s'ha fet en les últimes edicions, la iniciativa dels gremis majoristes arriba als mercats municipals de Barcelona i la seva àrea metropolitana i a les peixateries de Catalunya. S'estan repartint 30.000 targetons, en els quals es donen consells als consumidors per triar, conservar i cuinar alguns dels aliments clàssics del Nadal.

D'esquerra a dreta, A. Máñez, president del GMP; Leandre Serra, expresident del GMP; Jaume Flores, president de l'AGEM i Pere prats, vicepresident de l'AGEM
Alguns dels productes estrella d'aquest Nadal