"Estem treballant en el Mercat Central del Peix del futur, un projecte sense referents i un gran repte"
Maig 2018
Ángel Máñez (Barcelona, 1961) és des del 7 de febrer de 2018 el nou president del Gremi de Majoristes del Mercat Central del Peix de Mercabarna (GMP). Hem parlat amb ell per conèixer com es planteja aquesta nova etapa al capdavant del Gremi i quins són els projectes que vol portar a terme.
- Qui és Ángel Máñez?
Sóc majorista del Mercat Central del Peix des de fa 40 anys i, amb el meu germà, representem la tercera generació familiar dedicada al món del peix fresc; primer al Mercat de Sant Antoni, després al mercat central del carrer Wellington i, finalment, a Mercabarna. Pel que fa a la meva vinculació amb el GMP, vaig ser vicepresident durant sis anys i, des del mes de febrer, he agafat el relleu de Leandre Serra com a president.
- Per tant, la seva trajectòria personal i professional li dona certa perspectiva de futur del GMP.
Sincerament, mai m'havia plantejat tenir una posició de responsabilitat dins del gremi. No obstant això, és cert que el fet d'estar immers en aquest sector des de fa tants anys i amb l'afegit d'haver seguit el negoci de la família m'ha proporcionat coneixements que podré aplicar en el càrrec de president.
- Quin creu que és el principal repte de futur del Mercat Central del Peix de Mercabarna?
Actualment el nostre Mercat és un dels més importants d'Europa, però és necessari definir el nou model de mercat majorista. Des del Gremi veiem convenient redimensionar el Mercat per adequar-lo a la realitat actual, ja que el comerç canvia ràpidament i els majoristes ens hem d'adaptar a les noves exigències i dinàmiques comercials donant servei amb valor afegit.
- Quines són les línies estratègiques del Mercat del futur?
És un projecte molt difícil, que requereix d'una gran inversió econòmica, però també de diàleg constant per part de tots els implicats. Estem treballant en el Mercat Central del Peix del futur, un projecte sense referents i un gran repte, que es definirà a partir de tres eixos: l'agrupació dels serveis, la potenciació de les preparacions manuals i de les elaboracions i la promoció dels productes que comercialitzem.