Ferran Adrià: "Desenvoluparem un projecte que perduri i que sigui una obra de referència"
Maig 2018
Les dues entitats han signat un acord de col·laboració per aprofundir en el coneixement dels aliments no elaborats. Aquesta eina, que s'emmarca dins el projecte de la Bullipèdia, es desenvoluparà gràcies a l'aportació dels productes frescos i dels professionals i experts de Mercabarna.
Hem parlat sobre aquest projecte amb el xef i president de elBullifoundation, Ferran Adrià.
- Per què des de elBullifoundation heu escollit Mercabarna com a partner del projecte?
En primer lloc, és lògic que haguem optat pel gran mercat de la meva ciutat, Barcelona. Sense cap mena de dubte, Mercabarna és un dels mercats centrals més importants del món, on no només hi ha autèntics experts en producte, sinó també en la comprensió global i holística del món dels aliments.
- Per què serà innovador aquest projecte?
Tot i que hi ha llibres sobre productes, no hi ha ─almenys que nosaltres tinguem coneixement─ cap arxiu fotogràfic sobre la morfologia dels productes no elaborats ni cap classificació exhaustiva que reuneixi una exigència científica i gastronòmica al mateix temps. En efecte, hi ha obres al respecte, però no és un coneixement connectat, que permeti una comprensió completa d'aquest món.
- En quina fase es troba el projecte i quin horitzó temporal té?
Aquest projecte és de llarg recorregut. No pretén ser un impacte, un best-seller, sinó un long-seller, per dir-ho així. És a dir, busquem desenvolupar un projecte que s'assenti amb el temps i que acabi constituint una obra de referència. En aquest moment encara estem organitzant i estructurant el sistema de treball amb tots els especialistes, de manera que estem en una fase prèvia però de gran importància, perquè d'ella en depèn el resultat.
- Què pot aportar aquesta eina als professionals de la restauració?
Sobretot, i lògicament, aquesta eina ajudarà que els professionals de la restauració puguin accedir a una comprensió total i útil del producte no elaborat.