Mercabarna assessorarà elBullifoundation en el seu projecte de comprensió i difusió del producte fresc
Abril 2018
Ferran Adrià, president de elBullifoundation i Josep Tejedo, director general de Mercabarna han signat un acord de col·laboració per a l'assessorament en l'àmbit dels productes no elaborats dins el projecte de la Bullipèdia. Es tracta d'una iniciativa adreçada als professionals del sector gastronòmic, principalment, que permetrà comprendre el producte a la restauració i que constarà de quatre volums dedicats als productes no elaborats, que veuran la llum a finals d'aquest mateix any.
Mercabarna col·labora en el projecte com un dels mercats més importants del món, tant amb els seus productes com aportant els seus professionals i experts, que ajudaran a comprendre millor les especificitats dels diversos productes frescos.
Creació d'un arxiu digital fotogràfic
L'acord de col·laboració ha nascut amb l'objectiu de tenir llarg recorregut. En fases posteriors, es materialitzarà en un arxiu digital fotogràfic de la morfologia dels productes realitzat per un equip de treball integrat per fotògrafs, cuiners i que comptarà amb l'assessorament d'especialistes en producte fresc de Mercabarna.
Aquesta iniciativa, que es troba en fase d'estudi, seria pionera al món, ja que no existeix un arxiu fotogràfic d'aquestes característiques en què els protagonistes són els productes no elaborats i les seves parts morfològiques fins a nivells importants per a l'ús culinari. L'objectiu és que l'accés a aquest arxiu digital sigui obert i es converteixi en una eina per a la comprensió, la creació i la innovació dels diferents àmbits de la gastronomia.
El projecte es planteja com un working progress. En una primera fase, està previst realitzar les fotografies d'un centenar de productes, els més utilitzats en la restauració gastronòmica, per després seguir ampliant l'arxiu. S'estima que el projecte es prolongarà durant cinc anys.
L'arxiu dins el projecte dedicat al producte com a recurs gastronòmic
Aquest arxiu digital forma part d'un dels grans projectes multi format que porta a terme elBullifoundation dedicat als productes. Aquest projecte tindrà format de llibre i s'editaran 7 volums (4 centrats en el producte fresc-no elaborat i 3 a l'elaborat) dedicats a comprendre el producte com a recurs gastronòmic, que seran publicats per la Bullipèdia entre aquest any i el pròxim.
En aquests volums es definiran els productes, diferenciant entre elaborats i no elaborats, la seva classificació, origen, història, així com la seva evolució en les diverses èpoques fins a l'actualitat. També es tractarà sobre tot el relacionat amb aquests productes al restaurant gastronòmic: com es compren, com es gestionen, o com s'experimenta amb ells.