Els Gremis de Mercabarna presenten les tendències de consum nadalenc
Desembre 2017
L'AGEM i el GMP van donar a conèixer les previsions de venda de productes frescos d'aquest Nadal.
El 13 de desembre va tenir lloc la tradicional roda de premsa dels majoristes de Mercabarna, amb què es dona el tret de sortida a la campanya nadalenca. Durant aquesta trobada amb els mitjans de comunicació, Leandre Serra i Jaume Flores, presidents dels gremis majoristes de peix i marisc i de fruites i hortalisses respectivament, van destacar l'estabilitat dels preus i del volum de comercialització en relació a les passades festes.
Productes clàssics i algunes novetats
Tot i que el lluç, el llenguado, el rap, el raïm o la pinya són les grans estrelles dels àpats nadalencs, els majoristes van destacar d'altres novetats que s'estan fent un lloc a les taules catalanes. Com a exemples trobem les ostres, les zamburiñas i les vieires i productes singulars com les mini hortalisses, les patates violeta i les flors comestibles.
Després de la presentació de les tendències de consum, hi va haver un showcooking on es van elaborar tres plats ideats pel Campus de Turisme, Hoteleria i Gastronomia CETT-UB.
La campanya, als mercats i peixateries
Aquesta roda de premsa va formar part de la campanya "Bona cuina cada dia", que també va arribar als mercats municipals de Barcelona i demarcació i a les peixateries de Catalunya, on es van repartir 40.000 targetons. Aquesta guia gastronòmica, que ha estat elaborada amb l'assessorament de la xef Maria Espín, aporta consells per triar, conservar i cuinar aliments típics d'aquestes festes com la pinya, l’orada o la gamba.