Arrenca l’exposició fotogràfica dels ‘Mercabarna Enfoca’

Novembre 2016

El concurs de fotografia 'Mercabarna Enfoca' salta de les xarxes socials al carrer amb una exposició itinerant que recorrerà diversos espais de Barcelona. Aquesta exhibició gratuïta està formada per gairebé una cinquantena d'imatges que reflecteixen les sensacions dels fotògrafs guanyadors i finalistes −nou professionals i deu instagramers−, que entre els mesos d'abril i juny van viure el vessant més dinàmic i humà de l'#ExperiènciaMercabarna.

Primera parada: Mercat de Sagrada Família

L'exposició es va inaugurar el 24 de novembre al Mercat de Sagrada Família amb l'assistència de la presidenta i el director general de Mercabarna, Montserrat Ballarín i Josep Tejedo, alguns membres del jurat i els fotògrafs participants. Durant la presentació, Ballarín va afirmar que "l'objectiu de la mostra i del concurs de fotografia que l'ha fet possible és donar a conèixer 'la ciutat que ens alimenta', aquest Mercat que gaudeix d'un gran prestigi entre els professionals de l'alimentació de tot el món, però que és encara desconegut entre els ciutadans i ciutadanes d'aquí".

Precisament, el Mercat de Sagrada Família (Carrer Padilla, 255, Barcelona) és la primera parada de l'exposició, que estarà oberta fins el 9 de gener a compradors, veïns del barri i curiosos. Del 16 de gener al 10 de febrer les fotografies es traslladaran al centre cívic Can Basté de Nou Barris (Passeig de Fabra i Puig, 274-276, Barcelona).

Però els 'Mercabarna Enfoca' no s'aturen aquí i està previst que aquesta mostra fotogràfica s'instal·li a d'altres espais de la ciutat, que s'aniran anunciant al web i a les xarxes socials del concurs. L'objectiu és que els ciutadans descobreixin a través de la fotografia aquest gran Mercat, un element essencial en la seva alimentació diària.

89 fotògrafs, 89 mirades

En total, 37 fotògrafs professionals i 52 amateurs van presentar 1.078 fotografies al concurs 'Mercabarna Enfoca'. El fotoperiodista Luis Tato i el seu reportatge fotogràfic 'Univers Mercabarna' va ser el guanyador en la categoria professional, amb unes imatges que transmeten l'esforç i la dedicació de les persones que treballen dia i nit a Mercabarna.

D'altra banda, Angélica Rodríguez i Sonia Troncoso van ser les dues instagramers guardonades. La primera va posar el focus en la vivesa dels colors del Mercat, mentre que la segona es va centrar en la mobilitat constant, una de les protagonistes indiscutibles del polígon alimentari.

L'exposició fotogràfica conviu amb el mercat municipal
Luis Tato, fotògraf guanyador en la categoria professional
Sonia Troncoso, una de les instagramers premiades