Mercabarna, aparador de les noves tendències de restauració

Juliol 2016

La quarta edició del 'Restaurant Concepts', que organitza Mercabarna, a través de l'Associació Clúster Alimentari de Barcelona, i ANTA (Associació d'empreses per al foment de les noves tecnologies en l'alimentació fora de la llar), va presentar les darreres novetats en el sector de la restauració.

Celebrada el passat 7 de juny, aquesta jornada s'ha convertit en "punt de trobada per a restauradors i empresaris majoristes d'alimentació fresca amb ganes d'iniciar nous projectes i col·laborar entre ells", tal i com va explicar el director de Mercabarna, Josep Tejedo.

I és que amb més d'un centenar d'assistents i gairebé una vintena de ponents, aquest seminari professional s'ha consolidat com una cita de referència del sector foodservice a Barcelona, un èxit d'acollida que es revalida any rere any.

Saludable i de qualitat, imprescindibles per als clients

Tot i que la demanda actual està molt fragmentada, Eduard Ávila i David Romero, de Gastrofira i AN Grup, van establir alguns dels trets dels consumidors actuals. El client tipus es defineix com una persona que té cura per la seva salut, que està compromesa amb l'entorn i que vol consumir productes de temporada i de proximitat.

Aquestes característiques expliquen l'auge de locals que ofereixen menjar ràpid de qualitat i productes naturals i saludables, com els establiments La Burguesa, Press&Resset o Le kioske à pizzas. També es van presentar experiències de coworking entre restauradors i agricultors -el restaurant Somorrostro de la Barceloneta i la finca d'agricultura biodinàmica Can Gallina-, que permeten oferir productes ecològics i de proximitat.

Innovacions en la gestió

Com s'organitza un restaurant determina l'èxit d'un local de restauració. Per això, durant la jornada es van presentar projectes innovadors com el software Prezo, que facilita la realització de comandes,  o la integració dels rols de proveïdor i restaurador en el cas de La Lonja o Raw Bar.

El seminari 'Restaurant Concepts' va convocar més de 100 professionals
Una de les creacions gastronòmiques de Raw Bar