El comerç digital de productes alimentaris, nova jornada de l’Observatori de Tendències
Abril 2016
La sessió, que serà el proper 27 d'abril en el marc de la fira Alimentaria, aprofundirà sobre el paper d'Internet en la comercialització d'aliments, així com les oportunitats de negoci que es generen per a les empreses de la Unitat Alimentària.
Sota el títol "L'impacte de l'ecommerce en el sector alimentari", es presentarà la quarta jornada de l'Observatori de Tendències de Mercabarna, la primera que se celebrarà aquest 2016. Durant la sessió, que tindrà lloc el 27 d'abril, es presentarà un estudi sobre el comerç digital.
És la segona vegada que aquest tema protagonitza una jornada de l'Observatori de Tendències. Tanmateix, en aquesta ocasió l'estudi analitzarà també la venda online de productes alimentaris processats, a més dels aliments frescos. Aquesta línia de recerca demostra la creixent vinculació de les noves tecnologies al sector de l'alimentació, tant pel que fa a les oportunitats de negoci de les empreses de Mercabarna, com pels canvis d'hàbits dels consumidors.
Temes d'interès per a les companyies del polígon
Mercabarna va crear fa un any l'Observatori de Tendències amb l'objectiu d'estudiar l'evolució del comerç i del consum dels productes frescos, així com l'aparició de nous models de negoci dins del sector. La seva missió és la de captar les tendències emergents i futures per analitzar-ne les seves implicacions i donar-les a conèixer entre les empreses de la Unitat Alimentària. Durant 2015 es van presentar tres estudis centrats en l'ecommerce de productes frescos a la baula majorista, els productes ecològics i els comerços detallistes regentats per estrangers.