Pròxima estació: Mercabarna

Abril 2016

Des de mitjans del mes de febrer, el tram sud de la L9 s'ha convertit en una realitat i cada cop són més els usuaris que accedeixen al polígon alimentari amb metro. Algunes setmanes després de la seva posada en marxa, és moment de copsar algunes impressions i fer un primer balanç de l'arribada d'aquesta infraestructura.

Mercabarna és estació d'origen i destí d'un promig de 800 passatgers diaris, segons indiquen les dades recollides pel propi recinte. L'afluència, però, s'intensifica entre les 7 i les 9 hores del matí i les 17 i 18 hores de la tarda, coincidint amb l'inici i final de la majoria de jornades laborals. En termes generals, les estadístiques mostren una tendència a l'alça del nombre d'usuaris del metro, ja que cada cop més persones escullen aquest mitjà de transport.

Els passatgers valoren l'arribada del metro

En general, les opinions dels usuaris són positives, perquè en la majoria de casos representa una manera més ràpida d'accedir al recinte. Per exemple, en Juan, que treballa en una empresa del polígon, manifesta que "la posada en funcionament del metro és un canvi significatiu per a les persones que anem a Mercabarna en transport públic. En el meu cas, estalvio temps en els trajectes, puc enllaçar directament amb d'altres línies de metro i, a més, el viatge em resulta més còmode".

En el mateix sentit s'expressa la Maria, tot i que destaca que "s'haurien de millorar els temps d'espera en algunes franges horàries, ja que en alguns moments poden superar els 10 minuts". Per últim, en Diego, que fa més de cinc anys que treballa al recinte, alterna el cotxe amb el metro i considera que "és una bona manera d'evitar els embussos de la tarda en els accessos Barcelona".

Una Mercabarna més amable per al vianant

En el marc del Pla de Mobilitat, Mercabarna ha condicionat un recorregut per als vianants des de l'estació de metro, ubicada a la porta K, fins a l'interior del recinte. Les accions han inclòs la millora i construcció de noves voreres i de passos de zebra dels carrers Longitudinal 8 i Transversal 6 i 8. L'objectiu d'aquestes actuacions és la de garantir que els desplaçaments a peu siguin més segurs i confortables per als usuaris que utilitzen aquest mitjà de transport.

L'estació de Mercabarna està operativa des del 12 de febrer