Jordi Serentill: “Si no puges al carro de la innovació, estàs fora del mercat”

Entrevista a l'adjunt de direcció de Laumont, empresa guanyadora del segon premi de 'Mercabarna Innova'

Febrer 2016

L'APP Naturchef és la proposta innovadora de la companyia Laumont, una eina perquè els restauradors puguin saber quina és l'oferta disponible de bolets i trufes.

Què representa la innovació en el dia a dia de la vostra empresa?

La innovació és essencial en la història de Laumont, un element que ens ha permès liderar un projecte que ha anat evolucionant des dels anys vuitanta fins avui. Al principi, l'empresa es dedicava únicament a la compra de trufa amb terra que, després de netejar-la i triar-la, exportàvem a França. Actualment, la nostra concepció va més enllà; per exemple, hem diversificat els productes, hem creat una nova marca, venem a països tan dispars com el Japó, Singapur, Dubai o els Estats Units... Si fins i tot atenem els clients per Whatsapp! Sempre hem sigut conscients que si no puges al carro de la innovació, estàs fora del mercat.

Us vau presentar als Premis Innova amb una APP per a restauradors. Què us va motivar a endegar aquest projecte?

Els clients principals que tenim a Espanya són els cuiners, tot i que la comercialització dels productes la fem a través d'empreses de distribució. Com el canal de compravenda no és directe, vam considerar que seria una bona idea que els xefs poguessin saber quines trufes i bolets estan disponibles per poder planificar els seus menús. D'aquesta manera, s'agilitza el procés de compra, perquè el restaurador ja coneix els productes que pot adquirir. Per això vam desenvolupar l'APP Naturchef on, a més del catàleg de productes, també s'hi poden trobar receptes -elaborades conjuntament amb el CETT de la Universitat de Barcelona-, així com informació sobre les trufes i els bolets, el seu origen, etc.

Què diríeu a les empreses de Mercabarna perquè participin en iniciatives com aquestes?

Considero que tothom és innovador per naturalesa, però que a vegades costa adonar-se del que això significa. Per això, els recomanaria que projectin com serà la seva empresa en el futur i intentin imaginar-se quins projectes seran necessaris per arribar a aquest objectiu. A més, la innovació motiva els treballadors i dóna visibilitat a la companyia dins del sector. Per a Laumont, haver rebut el premi de Mercabarna és un reconeixement a la feina ben feta i a un projecte arriscat, que ens dóna forces per seguir treballant i tirar endavant noves propostes.

Jordi Serentill a la parada que Laumont té al Mercat Central de Fruites i Hortalisses
L'APP Naturchef, guanyadora del segon premi