La FP dual permet a les empreses incorporar personal qualificat

Febrer 2016

Aquesta modalitat de formació professional, que està implantada a països com Alemanya, Àustria o Suïssa, preveu que els centres educatius i les empreses col·laborin estretament per adaptar el procés d'aprenentatge a les necessitats del mercat laboral.

Mercabarna s'ha sumat a aquest model amb la incorporació de dues estudiants de formació dual en l’àmbit administratiu, que realitzaran durant tot el curs una part de les assignatures a l'empresa. Fruit d'aquesta experiència positiva, es vol incentivar que les companyies del polígon alimentari participin d'aquesta iniciativa, ja que pot ser molt avantatjosa.

• Quins són els seus beneficis?

Per a les empreses, representa una oportunitat d'incorporar personal qualificat a les seves plantilles, mentre que l'alumnat adquireix experiència professional real i dóna valor afegit al seu currículum. Durant el primer any, l'alumne realitza una estada de 80 a 100 hores a cost zero per a la companyia. És al segon curs quan, a través d'una beca o contracte formatiu, la presència de l'estudiant arriba a les 900 hores.

• Quins perfils hi ha disponibles?

Actualment hi ha 26 cicles que s'engloben dins de l'oferta de la FP dual, alguns dels quals poden encaixar amb les necessitats de les empreses del polígon alimentari. D'entre els estudis que hi formen part, en destaquen els de gestió administrativa, administració i finances, comerç internacional, logística i transport i màrqueting i publicitat, entre d'altres.

Si voleu més informació sobre la FP dual, contacteu amb els Serveis de Formació de Mercabarna al 93 556 34 56 o a formacio(ELIMINAR)@mercabarna.cat