Emili Majó: "La innovació és un repte i un incentiu a la curiositat"

Entrevista a un dels socis de l'empresa Fruit Friends, guanyadora del primer premi 'Mercabarna Innova'

Febrer 2016

L'empresa guardonada amb el primer premi 'Mercabarna Innova' va presentar les barretes Born GO, les úniques del mercat elaborades 100% amb fruita.

Quin és l'origen de la  vostra empresa?

Vam iniciar la recerca d'un producte que tingués tots els avantatges de la fruita fresca, però que superés els seus inconvenients (s'ha de pelar, et pots embrutar, a vegades no està suficientment madura...). Juntament amb el meu soci, Toni Gabarró, vam viatjar a Sud-àfrica on vam descobrir la fruita semi deshidratada, un producte molt gustós que es cull de l'arbre en el moment òptim de maduració, es deshidrata al sol i es processa de forma natural. Així, vam posar en marxa Fruit Friends, un projecte que distribueix fruites semi deshidratades en un format còmode per al seu consum.

El producte amb què vau guanyar els Premis 'Mercabarna Innova' són unes barretes de fruita. Com va sorgir aquesta idea?

En un principi, comercialitzàvem la fruita només en bosses, concebudes com un aperitiu natural i saludable. Tanmateix, l'experiència ens ha permès anar descobrint de quina manera ens hem de posicionar al mercat. Arran de l'esponsorització d'alguns esdeveniments esportius, alguns atletes van tastar els nostres productes i ens van animar a buscar un format diferent, més pràctic de menjar durant l'exercici físic. Amb el pas del temps, vam madurar la idea de fabricar barretes de fruita i vam començar a treballar amb uns productors de Ghana. I així és com van néixer Born GO, les úniques barretes del mercat fabricades 100% amb fruita i sense sucres afegits, un producte completament innovador.

Com a participants d'aquests primers premis, què valoreu de la vostra experiència?

Mercabarna ha entès el veritable significat de la innovació dins de les empreses, que sovint es redueix a àmbits com la tecnologia o la comunicació. Per a nosaltres, la innovació és un incentiu a la curiositat, un repte. Per tant, aquests guardons poden ser un element motivacional per als equips de treball, una manera d'anar més enllà de les tasques del dia a dia i d'empènyer el grup fora de l'àrea de confort. Per tot això, desitgem que els Premis Innova continuïn creixent i que cada cop siguin més les empreses que hi participin.

Emili Majó mostra els productes elaborats amb fruita semi deshidratada
Les barretes de fruites, producte guanyador del primer premi