Els Gremis de Majoristes presenten les tendències de venda de productes frescos per al Nadal

Desembre 2015

Els representants dels empresaris de fruites i hortalisses i del peix van exposar les previsions de comercialització de productes frescos per a les dates nadalenques i van mostrar algunes propostes culinàries.

Un any més, el Gremi de Majoristes de fruites i hortalisses (AGEM) i els del Mercat Central del Peix (GMP) van organitzar, el 16 de desembre, la roda de premsa "Per Nadal, la bona cuina que et cuida", on van explicar les tendències de consum per aquestes festes. L'optimisme de les previsions es va fer palès en les xifres presentades, que mostraven un increment general de les vendes respecte la campanya de 2014.

En fruites i hortalisses, l’augment suposa entre un 8 i un 10% més, segons les dades que van proporcionar el president i el vicepresident de l’AGEM, Jaume Flores i Pere Prats. Per altra banda, el president del GMP, Leandre Serra, va situar la comercialització del peix i marisc en un 4% més

Durant la presentació als mitjans de comunicació, els Gremis, amb la col·laboració de l'Escola d'Hostaleria CETT, van presentar un menú de Nadal infantil i un per a adults, tots dos basats en productes frescos i de temporada, plats saludables, assequibles i originals. Aquestes idees per als àpats nadalencs es van difondre amb 40.000 targetons, que es van repartir entre els consumidors als mercats municipals.

Els representants dels gremis, durant la presentació.
Les propostes culinàries per als àpats de Nadal elaboradores pel CETT