Mercabarna analitza els comerços detallistes d'alimentació regentats per estrangers

Desembre 2015

L'Observatori de Tendències va presentar l'estudi durant la jornada "El comprador ètnic: noves tendències de venda", que va tenir lloc el 2 de desembre.

La recerca "El canal de distribució alimentària regentat per estrangers”, elaborada per l'empresa Psyma, va fer palesa la creixent importància dels comerciants estrangers a Barcelona i la seva àrea metropolitana, on són els propietaris del 18,5% dels establiments d'alimentació al detall, uns 2.660 en total.

El director general de Mercabarna, Josep Tejedo, va presentar la jornada evidenciant el canvi del sector en els darrers anys, on la presència de nouvinguts és cada cop més forta. Per aquest motiu, Tejedo va destacar que l'estudi és una eina imprescindible per saber quina és la situació actual i "conèixer de primera mà quines són les seves necessitats de compra i les seves tendències futures".

L'anàlisi destaca que Mercabarna és conegut per la majoria dels propietaris d'aquesta tipologia d'establiments detallistes, a més de ser el principal canal d'abastiment en la majoria de productes. De la Unitat Alimentària destaquen la varietat d'assortiment i la relació qualitat/preu dels productes que s'hi comercialitzen.

Un any de l'Observatori de Tendències

Des de la seva posada en marxa, l'Observatori de Tendències de Mercabarna ha apostat per analitzar en profunditat quins són els canvis experimentats en el sector de l'alimentació i les seves tendències. Els seus estudis estan concebuts com una eina perquè les empreses de la Unitat Alimentària coneguin la realitat del sector, valorin de quina manera pot afectar el seu model de negoci i, en conseqüència, millorin la seva competitivitat.

Compradors estrangers a la Mercat Central de Fruites i Hortalisses de Mercabarna
La presentació de l'estudi va tenir lloc a la sala d'actes