Els clústers alimentari, aqüícola i del packaging col·laboren per millorar la competitivitat de les empreses del peix

La recerca de vies de col·laboració i de projectes comuns amb altres clústers catalans ha estat, des dels seus inicis, una de les principals línies d’actuació de l’Associació Clúster Alimentari de Barcelona, entitat que impulsa Mercabarna. En el marc d’aquesta estratègia, s’inclouen les jornades de treball que es van celebrar els passats 21 i 22 de maig a Sant Carles de la Ràpita amb empreses del Packaging Clúster i del Clúster Aqüiplus.

La finalitat d’aquesta jornada era que les empreses del clúster alimentari que hi van participar compartissin amb les del clúster packaging i l’aqüícola les seves problemàtiques en l’àmbit empresarial i comercial i busquessin solucions per millorar la seva competitivitat.

Dos temes van centrar les trobades de treball. Un va ser la necessitat de trobar un material alternatiu al porexpan a l’hora d’envasar el peix i el marisc, ja que aquest comporta certes problemàtiques pel seu cost i per les dificultats d’emmagatzematge i reciclatge. De les reunions va sorgir el compromís de treballar a partir de setembre en un projecte conjunt per donar resposta a aquesta situació.

L’altre tema va ser el de valorar la possibilitat d’integració vertical entre les empreses majoristes del clúster alimentari i les empreses productores aqüícoles del Delta. En aquest sentit, les reunions també van ser molt profitoses ja que van permetre fer els primers contactes comercials entre les diferents firmes.

Visites d’interès comercial

Aprofitant que la jornada interclústers es feia a Sant Carles de la Ràpita, es van organitzar diferents visites de gran interès comercial per a les empreses. Es va visitar l’empresa Balfegó, una de les comercialitzadores de tonyina més importants d’Espanya; la depuradora de bivalves Explotaciones Marines Fangar; les instal·lacions de l’IRTA de Sant Carles de la Ràpita (especialitzat en temes d’aqüicultura) i es van conèixer de primera mà zones on es produeixen musclos i ostres de cultiu.

Els membres dels diferents Clústers visitant les instal·lacions del Grup Balfegó