Arrenca l'Observatori de Tendències de Mercabarna
L’objectiu de l’Observatori és avançar-se a totes aquelles tendències de futur que puguin afectar el model de negoci de les companyies del recinte. Per això, a través d’aquest nou servei s’analitzaran i estudiaran temes emergents o que sorgeixin de les inquietuds de les empreses, amb la finalitat de presentar les conclusions en una jornada oberta a totes les firmes i que comptarà amb experts en la matèria i exemples de casos reals.
La primera jornada de l’Observatori
La posada de llarg d’aquest Observatori de Tendències va tenir lloc el passat 22 d’abril, amb la celebració d’una jornada, que va aplegar una setantena d’assistents, dedicada a reflexionar sobre la venda de productes frescos a través d’Internet.
Durant la primera part de la jornada, representants de la Cambra de Comerç de Barcelona i de la plataforma online Mercachef i un consultor especialitzat en e-commerce van analitzar com està actualment la venda online de productes frescos i cap a on apunten les tendències de futur.
La segona part de l’acte va servir per mostrar casos d’empreses que ja estan usant aquest canal per comercialitzar aliments frescos, com Shoppingleeks, el supermercat online Ulabox i la web especialitzada en la venda d’ecològics Genuinus.