Es convoquen els premis "Mercabarna Innova"

Les empreses poden presentar projectes innovadors ja realitzats, amb aplicació al mercat entre el 2013 i 2015, o bé projectes que estan en fase d’idea i s’han de desenvolupar.

En el primer cas, les dues empreses premiades rebran 6.000 i 4.000 euros respectivament, mentre que, en la segona categoria, el premi serà que la firma seleccionada comptarà amb l’assessorament per part de l’escola de negocis IESE per dur a terme el seu projecte.

Quins projectes es poden presentar?
El premis “Mercabarna Innova” admeten un ampli ventall de projectes innovadors vinculats amb el producte fresc. Per exemple, l’ús de noves tecnologies, el desenvolupament de nous productes, formats i envasos, la seguretat alimentària o la sostenibilitat tant en els processos com en temes de mobilitat. També es premiaran projectes relacionats amb l’impuls de nous models de negoci i de nous serveis al client.

El jurat conformat pel conseller delegat de Condis, Enric Ezquerra; el professor d’IESE, Jaume Llopis; el director general d’IRTA, Josep Maria Monfort; la directora de l’Escola Superior d’Agricultura de Barcelona (ESAB-UPC) Lourdes Reig; i el director general d’Alimentaria Exhibitions, Toni Valls, serà l’encarregat de decidir entre tots els projectes que es presentin abans del 31 d’agost.

Presentació dels premis
La presentació d’aquests guardons es va celebrar el passat 14 d’abril, en un acte presidit per la tinent d’alcalde de l’Ajuntament de Barcelona i presidenta de Mercabarna, Sònia Recasens, i que va comptar amb l’assistència del president de l’Associació de Concessionaris de Mercabarna (Assocome), Joan Llonch, i dels membres del jurat del premi.

En les intervencions, Sònia Recasens, va destacar l’objectiu d’aquests premis de “potenciar i reconèixer la innovació entre les empreses de Mercabarna i acompanyar-les en aquest procés de millora continuada per diferenciar-se dels competidors a través dels seus productes o serveis als clients”.

Per la seva part, Joan Llonch, es va felicitar per la creació d’aquests guardons, ja que –va afirmar– “ens permetran reflexionar sobre la innovació dins de les nostres empreses”.

Acte de presentació dels premis "Mercabarna Innova"