Mercabarna i AGEM celebren 25 anys de ‘5 al dia’, el programa pioner de promoció de fruites i hortalisses

Març 2025

Mercabarna i l'Associació Gremial d'Empresaris Majoristes de Fruites i Hortalisses de Barcelona i Província (AGEM) han celebrat el 25è aniversari de la campanya infantil '5 al dia', un programa pioner a Espanya que fomenta el consum diari de fruites i hortalisses entre els nens i nenes.

Des del seu llançament, ara fa 25 anys, prop de 150.000 infants i docents de 550 escoles de Catalunya han participat en aquesta iniciativa educativa.

En l'acte commemoratiu de l'aniversari celebrat avui a Mercabarna s'han reconegut escoles i docents pel seu compromís, a professionals de l'organització del programa infantil per la seva tasca i a les empreses de Mercabarna pel seu suport continuat.

Amb aquesta celebració, Mercabarna i AGEM refermen el seu compromís amb l'educació nutricional i la promoció d'hàbits saludables des de la infància.

Una iniciativa de referència internacional

'5 al dia' és una campanya d'abast global, present en més de 40 països, que té com a objectiu promoure la ingesta diària de cinc racions de fruites i hortalisses entre els infants, seguint les recomanacions de l'Organització Mundial de la Salut (OMS). Aquests aliments són essencials per al correcte desenvolupament infantil, pel seu alt contingut en vitamines, minerals, fibra i carbohidrats.

Mercabarna i l'AGEM organitzen la campanya '5 al dia' des de 1998, amb una prova pilot inicial aquell mateix any i el seu llançament oficial el 1999. La iniciativa va néixer inspirada en la filosofia d'altres països, com els Estats Units, i va arribar a Espanya de la mà de Mercabarna i AGEM. Aquesta campanya va sorgir com a resposta al descens del consum de fruites i hortalisses i a l'increment de l'obesitat infantil, buscant fomentar una alimentació saludable des de la infància.

En què consisteix '5 al dia'?

La campanya inclou una visita al Mercat Central de Fruites i Hortalisses de Mercabarna, on els infants participen en activitats i tallers per conèixer les fruites i hortalisses d'una manera didàctica i divertida. La jornada comença amb activitats educatives a l'aula '5 al dia', segueix amb un recorregut pel mercat per posar en pràctica els coneixements adquirits i finalitza amb un taller de degustació on els infants experimenten amb sabors, textures i olors. La jornada conclou amb un dinar saludable basat en fruites, amanides i sucs naturals.

Amb aquesta iniciativa, Mercabarna i AGEM continuen treballant per fomentar hàbits saludables entre els més petits i conscienciar sobre la importància d'una alimentació equilibrada, reforçant el seu compromís amb la salut i el benestar infantil.

Enllaços relacionats

Premiats de l'acte commemoratiu
Pablo Vilanova, director general de Mercabarna, durant el discurs