"Converses de proximitat", nou pòdcast de Mercabarna

Febrer 2025

Aquest format està presentat pel cuiner Marc Ribas, que s'endinsa en el món del producte de proximitat a través de converses properes amb diferents protagonistes.

Mercabarna ha estrenat el videopòdcast "Converses de proximitat", un programa de cinc capítols on el cuiner Marc Ribas parlarà del producte de proximitat des de diferents punts de vista.

Cada setmana, el popular xef mantindrà converses amb professionals de la pagesia, el comerç majorista i detallista, la nutrició i la salut, l'enginyeria o el periodisme. I tot això, des d'un espai d'excepció: el situat de productors de Mercabarna, l'espai on els productors de proximitat venen els seus productes.

De moment, s’han publicat tres capítols. El primer capítol d’aquesta sèrie porta el títol “El producte de proximitat” i inclou una xerrada a quatre amb Carme Gasull, periodista gastronòmica; Marta Figueredo, que està al capdavant de Can Puxic, productors de tomàquet de Premià de Dalt; i Jesús Pellicer, pagès d'El Papiol i president de l'Associació de la Pagesia de Mercabarna. Al segon capítol, “Salut i producte de proximitat”, participen les nutricionistes Gemma Salvador i Mireia Galtés; i a la darrera entrega, es donen cita Sílvia Burés, enginyera agrònoma, i Marc Camarasa, propietari de Camarasa Fruits, “Innovació i Sostenibilitat en el producte de proximitat”

“Converses de proximitat” està disponible a Youtube, Spotify i altres plataformes d’àudio.

Nova campanya “De Proximitat Mercabarna”

El videopòdcast forma part de la campanya "De Proximitat Mercabarna", que busca continuar posant en valor la tasca dels agricultors de proximitat i les fruites i hortalisses que venen a través d'aquest gran mercat. També vol reconèixer la tasca del petit i mitjà comerç local de barri com a principal prescriptor d'aquests productes.

Entre d’altres accions, s’ha creat un identificador per distingir els llocs on es poden trobar les fruites i hortalisses de proximitat dins de Mercabarna. En aquest sentit, s'han senyalitzat les zones de venda de producte de proximitat comunes -el Situat de Productors, on hi ha 25 petits agricultors, i la Zona de Cooperatives Agràries, amb 9 cooperatives i una més situada al Biomarket-, les 11 empreses majoristes que també són productors de proximitat (el 10% de les 123 empreses del Mercat); i 12 majoristes especialitzats, que venen com a mínim un 30% o més de 4 milions de quilograms de fruites i hortalisses catalanes.

Participants del primer capítol del pòdcast